וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן זוגו של גלן גרינוולד נעצר ותוחקר; הגרדיאן: "איום ממשי על עיתונאים"

19.8.2013 / 18:04

בעיתון פרסמו את דבריו של גרינוולד, לפיהם המעצר של בן זוגו נועד על מנת להתעמר בו בעקבות שורת הכתבות שפרסם אודות תכנית המעקב האמריקנית ומהווה פגיעה בחופש העיתונאי

בן זוגו של גלן גרינוולד, עיתונאי הגרדיאן הבריטי שפרסם שורת של תחקירים על תכנית המעקב האמריקנית, עוכב ותוחקר במשך תשע שעות בשדה התעופה "היתרו" בלונדון בכפוף לחוקי מניעת הטרור. בגרדיאן פרסמו את דבריו של גרינוולד, לפיהם המעצר של בן זוגו נועד על מנת להתעמר בו בעקבות הפרסומים ומהווה פגיעה בחופש העיתונאי במדינה.

גרינוולד, עיתונאי חוקר, פרסם בגרדיאן את שורת הכתבות לאחר שהאזרח האמריקני אדוארד סנואודן הדליף לו את המסמכים המסווגים. הוא אמר כי המשטרה מנעה מבן הזוג שלו אשר חזר מחופשה בברלין לראות עורך דין. "זה נועד לשלוח מסר מאיים לכל אלה מאיתנו שמסקרים את תוכנית המעקב האמריקנית. מעשים אלה מהווים איום ממשי על עיתונאים באשר הם", צוטט גרינוולד בעיתונו. בן זוגו, דיוויד מירנדה בן ה-28, הוא ברזילאי.

תשע השעות בהן עוכב מירנדה הן פרק הזמן הארוך ביותר שמתיר החוק למניעת טרור לעצור באופן שרירותי אדם, לעכב אותו לחקירה ולערוך עליו חיפוש. הוא דיווח כי הרשויות החרימו כל ציוד אלקטרוני שהיה ברשותו לרבות הטלפון שלו, המחשב הנישא, מצלמה, כרטיסי זכרון ,קונסולת משחקים ותקליטורי DVD.

בארגון אמנסטי אינטרנשיונל גינו את המקרה בחריפות. "אין סיבה להאמין כי דוד מירנדה מהווה איום כלשהו לממשלת בריטניה", אמרו. "המניע האפשרי היחיד למעצרו העומד מאחרוני המקרה הוא להטריד אותו ואת בן זוגו, עיתונאי הגרדיאן גלן גרינוולד, על התפקיד שמילא בניתוח הנתונים שפורסמו על ידי אדוארד סנודן".

בשירות משטרת המטרופולין של לונדון, הסקוטלנד יארד, מסרו לעיתון תגובה לקונית שמאשרת את הפרטים בלי להתייחס לסיבה שבגינה עוכב מירנדה וסרבו לענות על שאלות בנושא כמו האם הוא נחשד בפעילות שקשורה בטרור. בממשלת ברזיל פרסמו הצהרה לפיה הם מביעים "דאגה עמוקה" בעקבות המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully