וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי רשות השידור לארדן: ”חשוף הדו”ח הסודי אשר הכריע על הקפאת הרפורמה”

21.8.2013 / 13:51

באגודות העיתונאים טוענים כי הדו”ח, אשר פרטיו לא פורסמו, ”מטיל דופי בעובדים ובנציגי העובדים, וכולל נתונים שלפחות לחלקם אין קשר למציאות, ואחרים אינם מדויקים

עיתונאי רשות השידור דורשים משר התקשורת גלעד ארדן להציג בפניהם את מה שהם מכנים "הדו"ח הסודי על רשות השידור" אשר הכריע את ההחלטה להקפיא את הרפורמה ברשות. באגודות העיתונאים בירושלים ותל אביב טוענים כי הדו"ח הסודי "מטיל דופי בעובדים ובנציגי העובדים, וכולל נתונים שלפחות לחלקם אין קשר למציאות, ואחרים אינם מדויקים, בלשון המעטה" ודורשים לדעת מי הזמין אותו ומי החברה שהכינה אותו.

במכתב ששלחו האגודות באמצעות פרקליטם עו"ד אופיר טל הם דורשים לקבל לידם את הפרטים תוך חודש. העובדה כי במשרד התקשורת ובלשכתו של ארדן שומרים על הדו"ח בסודיות - מעוררת את זעמם של עובדי רשות השידור. העובדים טוענים כי ניסיון לברר את תוכן הדו"ח וזהות מחבריו נתקל בתשובה שמפרסמיו ביקשו כי שם החברה שהכינה את הדו"ח לא יפורסם. "לעומת זאת", כתבו לארדן, "צללים חסרי שם - המקושרים ישירות ללשכתך - מכפישים את השידור הציבורי ואת עובדיו. הן מחרפות אותם, אך אלה אינם רשאים לדעת מי המשמיץ ומי מחלל כבודם".

"היעלה על הדעת כי העובדים לא יידעו על הכנת דו"ח כאמור, או שדו"ח כאמור ייכתב מבלי שנשמעה עמדתם? הדברים חמורים במיוחד לאור הטלת הדופי לכאורה בנציגי העובדים ובעצם פגיעה בכלל ציבור העובדים ברשות", קבלו על הדו"ח. "העובדה כי החלטתך התקבלה לאחר מו"מ שנמשך שנים ולאחר החתימה עם ההסכמים, מקימה אף חובת היוועצות עם מרשותנו.

הן לא חסכו משר התקשורת את מורת הרוח שלהם מההחלטה שלו ושל שר האוצר להקפיא את הרפורמה, שלמרות הדיונים הקדחתניים סביבה במשך שנים עדיין לא יצאה לפועל והמתווה הסופי שלה רחוק מהמתווה המקורי עליו הוחלט. "שתי האגודות סוברות כי לא יעלה על הדעת כי החלטה כה מרחיקת לכת, שמשמעה פגיעה אנושה בשידור הציבורי ובציבור העובדים תתקבל מבלי שנשמעה עמדתן, וחמור מכך - לאחר שלא הואלת להיפגש עם נציגיהן", הטיחו בשר וטענו כי ההחלטה להקפיא את הרפורמה - איננה חוקית וחסרת תוקף.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה לוואלה! ברנז'ה: "ככלל, שר התקשורת אינו מתייחס לתהליכי עבודה פנימיים במשרדו. אולם,בטרם יתקבלו החלטות בנוגע לרשות השידור, השר בהחלט ייפגש ויישמע את נציגי הועדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully