וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון: במקום קמפיין - מדוע לא לתקצב ישירות את ניצולי השואה

25.8.2013 / 14:12

בעקבות חשיפת וואלה! ברנז'ה, התנועה פנתה לשר הרווחה מאיר כהן ומחתה על השקעתו של המשרד 250 אלף שקלים בקמפיין תדמית ב"ידיעות אחרונות": "הדרך שנבחרה אכן הכי אפקטיבית?"

התנועה לאיכות השלטון פנתה הבוקר (ראשון) לשר הרווחה והשירותים החברתיים, השר מאיר כהן (יש עתיד) והביעה בפניו מחאה על השקעתו של המשרד 250 אלף שקלים בקמפיין תדמית בעיתון ידיעות אחרונות, זאת בעקבות החשיפה בוואלה! ברנז'ה על רכישת פרסום ותוכן שיווקי בידיעות אחרונות, ללא מכרז.

"לא ניתן שלא לתהות האם הדרך שנבחרה הינה הדרך הנכונה ביותר לניצול המשאבים המיועדים לסיוע לניצולי השואה. ליתר דיוק, עולה השאלה, האם 250 אלף השקלים המושקעים בפרויקט, המנותבים אך ורק לטובת קמפיין פרסומי, לא יכלו היו להיות מנוצלים באופן שיסייע באופן משמעותי יותר לניצולי השואה", כך במכתב התנועה.

"הקמפיין תורם לתדמיתו ולשיווקו של עיתון בו לפיד עבד"

בתנועה לאיכות השלטון מסרו הבוקר כי "לאור העובדה כי מדובר בסכום כה גבוה, שעל פניו מוקצה לרווחת ניצולי השואה, אך לצד זאת לא ברור באופן מובהק כי הדרך שנבחרה אכן הינה הדרך האפקטיבית ביותר להשגת מטרה זו, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מענה ממשרד הרווחה על מספר שאלות ובהן על בסיס אילו נתונים התקבלה ההחלטה להתקשר בהסכם זה".

בתנועה דורשים ממשרד הרווחה ומהשר מאיר כהן לנהוג בשקיפות בעניןי הקמפיין ולענות על שאלות כמו האם הדרך שנבחרה נבדקה ונמצאה כאפקטיבית ביותר ומדוע נחתם עם ידיעות אחרונות חוזה ללא מכרז, עוד דורשים בתנועה לאיכות השלטון לדעת האם נלקח בחשבון כי קמפיין מסוג זה תורם לתדמיתו ולשיווקו של עיתון, אשר בו עבד במשך שנים רבות ח"כ יאיר לפיד, יו"ר המפלגה של השר העומד בראש משרד הרווחה.

"בזבוז כספי הציבור שעולה מהסיפור הזה פשוט מזעזע"

גם בענף הרווחה היו גורמים שהביעו שאת-נפש מהקמפיין בידיעות אחרונות. "בזבוז כספי הציבור שעולה מהסיפור הזה פשוט מזעזע, אני לא מבין איך קמפיין כזה בכלל מאושר על ידי הגורמים המוסמכים", כך צוטט בעיתון מעריב גורם בכיר לשעבר במשרד הרווחה. "העובדים במשרד כבר חיברו לא פעם בין ניצולים לגופים והיו ניסיונות לחבר אותם גם למשפחות, אבל לקחת רבע מיליון שקל מתקציב המשרד כדי לפרסם את זה?", באיגוד העובדים הסוציאליים אמרו בעקבות הפרסום ש"חבל על הכסף, היה אפשר לעשות דברים ביצועיים ולהגיע באמת לניצולים הבודדים בקהילה".

דוברת משרד משרד הרווחה עו"ד רוני מלכאי מסרה בשבוע שעבר כי "יוזמה זו של 'ידיעות אחרונות' היא יוזמה ברוכה, והמשרד הצטרף אליה בשמחה". משאלות שנשלחו אליה בנוגע לקמפיין, בין היתר בדבר הסעיף התקציבי אשר באמצעותו הוא מומן - בחרה הדוברת להתעלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully