וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסטי בשטח, הכתבים במתח

29.8.2013 / 13:43

מנהל החדשות בערוץ 1 משה נסטלבאום הורה על "הפסקת חגיגת הסטנד-אפים והסיט-אפים במהדורות החדשות" - כך במכתב שהפיץ לעורכי תכניות האקטואליה אשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה

זעם במחלקת החדשות של ערוץ 1: מנהל החטיבה, משה נסטלבאום, הורדה על "הפסקת חגיגת הסטנד-אפים והסיט-אפים במהדורות החדשות" - כך במכתב שהפיץ לעורכי תכניות האקטואליה ואשר הגיע לידי וואלה! ברנז'ה. הכוונה היא להופעה של כתבים באולפני תכניות החדשות במקום להופעה "מהשטח". על פי ההנחייה התקיפה של נסטלבאום כל הופעה של כתב זה או אחר באולפן צריכה מעתה לקבל אישור אישי ממנו.

נסטלבאום מסביר את הרציונל: "בחודשים האחרונים נשברו כל הכללים. ישנם עורכים שסבורים כנראה שהצופים משלמים אגרה כדי לצפות בכתבים ולא בחומרים מהשטח", מסר לעורכים. "בעת האחרונה הופיעו כתבים באולפן 'מבט' יותר מפעם אחת כשהם מציגים דיווחים ממוחזרים שתוכנם שודר במהדורות אחר הצהריים של חדשות 'קול ישראל'. אישורים מעתה ינתנו רק כאשר תהיה הצדקה עיתונאית לכך". על פי ההחלטה החדשה, גם כתבים שכן יקבלו ממנו אישור חריג להופיע באולפן - בכל מקרה לא יופיעו יותר מדקה ועשר שניות והדיווח שלהם יהיה מחויב בליווי תמונות.

אולם ברשות השידור כמו ברשות השידור, מיד עולות הטענות להחלטה שנובעת משיקולים זרים. גורמים בחטיבת החדשות ששוחחו על ההנחייה החדשה עם וואלה! ברנז'ה הביעו חשש כי תהיה איפה ואיפה בין הכתבים להם ינתנו האישורים, ואחרים הביעו תרעומת על הקיצוץ בסמכויות העורכים להחליט כיצד ייראה השידור.

גורם בערוץ אמרו לוואלה ברנז'ה כי ההחלטה קשורה במאבק המשפטי שמתנהל בין נסטלבאום לבין יגאל רביד - אשר הושב השבוע לעבודה בניגוד להוראה המקורית של נסטלבאום. "נסטלבאום לפגוע בעורכים וכתבים חרוצים אחרים שהעידו נגדו בפרשת ההטרדה המינית", אומר הגורם. "נסטלבאום מנסה לצמצם סמכויות של עורכים ולצמצם זמן מסך לכתבים שמופיעים כעדי תביעה במשפטו". בעוד כחודשיים צפוי בג"צ לדון בתביעה להדיח את נסטלבאום מתפקידו, כאשר פרקליטות המדינה ונציבות שירות המדינה תומכות במהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully