וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקמה הוועדה לבחינת המתווה לשידור הציבורי; "הרשות איבדה את הרלוונטיות"

2.9.2013 / 10:08

שר התקשורת גלעד ארדן הציג הבוקר את הוועדה שהקים, בראשות רם לנדס, אשר תבחן את התנהלות רשות השידור ואת הסכמי המימון שנחתמו עמה: "לא אהיה שותף בהסכם שלא יביא לשינוי"

ועדה נוספת לבחינת המתווה לשידור הציבורי הוקמה היום: שר התקשורת גלעד ארדן הציג הבוקר (שני) את הוועדה שהקים, בראשות רם לנדס, אשר תבחן את התנהלות רשות השידור ואת הסכמי המימון שנחתמו עמה.

לבד מלנדס חברים בועדה גם קרני זיו, יאיר אלוני, צביקה גולדברג, וג?קי לוי. ?המסקנה שלי הייתה שמטרות רשות השידור לא מושגות והיא איבדה את הרלוונטיות שלה?, הסביר את המניעים להקמה. ?הבנתי שהסכם הרפורמה הנוכחי הוא בעצם גרסה מסורסת של הרפורמה המקורית. לא אהיה שותף בהסכם שגם כרוך בהוצאה גדולה לציבור וגם לא יביא לשינוי ברמת וודאות גבוהה?.

השר ביקש להעביר מסר לעובדי הרשות, שמנהלים נגדו בימים אלה קרב על התודעה. ?אני לא נגד עובדי רשות השידור, אבל כנראה שיש יותר מדי עובדים. האם הפרישה כרגע היא מספקת או שניתן לעשות את זה בצורה חסכונית יותר??, אמר. ?אנחנו מחויבים למהלך מהיר, דרמטי ומרחיק לכת?.

רם לנדס אמר כי הוא ?מקווה שהפתרון שיותווה יספק פתרון לא רק לתקופה הקרובה אלא גם לעתיד. אני יודע שכבר היו הרבה וועדות שעסקו ברשות השידור אבל לא הביאו לשינוי אמיתי. אני מאמין שהפעם יש צירוף נסיבות שיביאו לשינוי אמיתי. אני שמח לראות לצידי אנשי תקשורת מעולים ומנוסים. אני יודע שהקמת הוועדה מכניסה את עובדי רשות השידור לאי ודאות, אני מקווה שהמסקנות יוגשו תוך שלושה חודשים?.

"הונאה ומחטף שלטוני"

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים אחיה גינוסר הגיב על דברי השר ארדן וציין כי "אינטרסים מסחריים של גורמים מעורבים בשוק התקשורת ושיקול דעת לקוי – הם עמודי התווך שעליה נשענת ההחלטה לבטל את מתווה הרפורמה – כדי לאפשר לגורמים מסחריים בעלי אינטרסים כספיים בסגירת רשות השידור להוביל את המהלך לסגירתה. ועדה זו מצטרפת לועדות שהוקמו בעבר – ומעולם לא יישמו את המלצותיהם".

לדבריו, "ביטול הרפורמה הוא בבחינת הונאה ומחטף שלטוני. ציבור העובדים במדינת ישראל לא יאמין עוד לממשלה בהחלטותיה לבצע רפורמות. שכן ביטול הרפורמה מעיד כי המשא ומתן שניהל האוצר במשך 6 שנים עם העיתונאים והאיגודים המקצועיים ברשות השידור- נוהל בחוסר תום לב מבלי רצון לממש את התחייבויות המדינה ליישומה של הרפורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully