וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הון, שלטון ועיתון - הגרסא האוסטרלית

6.9.2013 / 9:56

עיתונות מגויסת? לא רק בישראל: רשתות טלוויזיה אוסטרליות סרבו לשדר פרסומת המבקרת את ”ניוז קורפ” ואת העומד בראשה רופרט מרדוק על התערבותו בבחירות במדינה. צפו

שלוש רשתות טלוויזיה אוסטרליות סרבו לשדר פרסומת המבקרת את תאגיד המדיה "ניוז קורפ" ואת העומד בראשה רופרט מרדוק, ובה מוצג גבר המשתמש בעיתון המקומי של התאגיד על מנת לאסוף גללים של כלב. את הפרסומת הזמינה קבוצת אקטיביסטים בשם "!GetUp" המגנה התערבות חיצונית בבחירות במדינה וטוענת כי העיתון מציג תעמולה במסווה של חדשות.

הפרסומת מגנה את העיתון הוותיק "קוואריאר-מייל" אותו מוציאה לאור השלוחה האוסטרלית של "ניוז קורפ" בכך שהוא מקדם קמפיין פוליטי בעמודיו הראשונים שמטרתו להפיל את ראש ממשלת אוסטרליה הנוכחי, קווין ראד. "הכל בסדר, לכולנו יש דעה", אומר השחקן הראשי בפרסומת בזמן שהוא אוסף עם העיתון צואה של כלב. "אבל הטייה פוליטית שמוצגת כחדשות זה חרא מטעה. אל תתנו לחרא לקבוע את ההצבעה שלכם, עמדו על שלכם. אמרו לרופרט מרדוק שאנחנו נבחר את הממשלה שלנו בעצמנו".

לאחר שהפרסומת הוסרה מהאוויר היא הופצה בקמפיין נרחב באתרי החדשות האוסטרלים, ולמרבה המבוכה - היא הופיעה השבוע גם באתרי חדשות הנשלטים על ידי "ניוז קורפ" תחת הכותרת "הווידאו שרופרט מרדוק לא רוצה שתראו", והפנתה לאתר הארגון.

ברשתות הטלוויזיה אמרו כי הסיבה לפסילת הפרסומת היא לא פוליטית, אלא נובעת מכך שהיא מעבירה ביקורת על גוף תקשורת אחר. בארגון "!GetUp" כבר הודיעו כי לא יעברו על הצנזורה בשתיקה, ופנו לרגולטור על מנת "לקבל הבהרות" באשר לחוקיות ההחלטה לפסול את התשדיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully