וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים בירושלים עתרה לבג"צ: לבטל הקפאת הרפורמה ברשות

17.9.2013 / 11:08

בעתירה מעלה אגודת העיתונאים טענות נגד חברי ועדת לנדס שהוקמה בתחילת החודש, וטוענת כי לחברי הוועדה "אינטרסים מסחריים בקריסת השידור הציבורי"

אגודת העיתונאים בירושלים עתרה הבוקר (שני) לבג"צ בדרישה להורות לשר הממונה על רשות השידור, גלעד ארדן, ולשר האוצר, יאיר לפיד, לממש את הסכם הרפורמה ברשות השידור אשר הוקפאה על ידם לפני חודשיים בנימוק שהיא אינה צפויה להבריא את הרשות. בעתירה מעלה אגודת העיתונאים טענות נגד חברי ועדת לנדס שהוקמה בתחילת החודש, וטוענת כי לחברי הוועדה "אינטרסים מסחריים בקריסת השידור הציבורי".

עיקר טענות אגודת העיתונאים הן נגד יו"ר הוועדה רם לנדס וקרני זיו: בעתירה נטען כי "מינוי יו"ר וועדה בעל חברת הפקות פרטית (קודה תקשורת, ד.א) המפיקה תוכניות שונות וכן את החדשות המקומיות מעידה על הדרך שהותוותה לוועדה – חיסול השידור הציבורי כגוף מפיק ויוצר והפיכתו לגוף משדר הקונה הפקות חיצוניות". לעניינה של זיו נטען כי היא "סמנכ"לית בכירה בקשת, ובעלת אינטרס מובהק להקטין את כוחו של השידור הציבורי". במשרד התקשורת הגיבו לטענה זו בתחילת החודש ואמרו כי מינויים של כל חברי הוועדה אושרו לאחר שעברו בחינה משפטית.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אופיר טל, לואיז ספורטס ונעמי ווסטפריד ממשרד גלעד שר, קדרי ושות', מדגישה אגודת העיתונאים בירושלים כי הסכמי הרפורמה נחתמו לאחר שנים ארוכות של מו"מ וכי מדובר בהסכמים מורכבים שיביאו לקיצוץ משמעותי בכוח האדם ברשות במטרה לייעל את עבודת הרשות. בעתירה מתייחסת האגודה גם לעומדים בראש הארגון: "ככל שישנה בעיה עם זהות הנהלת רשות השידור, כפי שנרמז לעותרים – על הממשלה לפעול להדחתה של ההנהלה ולא להביא לקריסת השידור הציבורי ולפיטורי העובדים".

בשבוע שעבר התייחס ארדן לעניין פיטורי העובדים וחריגות השכר ארוכות השנים ברשות השידור ואמר כי "חייבים שינוי מרחיק לכת ברשות שיביא למצב אחר. הוצאות השכר ברשות השידור כיום הן למעלה מ-50% וזה לא מאפשר השקעות בתכנים. המחויבות הראשונה שלי במעלה היא לציבור הצופים, ורק אחרי כן לעובדי רשות השידור".

בעתירה מצוין כי ארדן נמנע במשך כל תקופת כהונתו מלשמוע את נציגי העובדים, נמנע מלהיפגש עימם, ולא השיב לכל הפניות שנעשו אליו, בניגוד להוראות הדין המחייבות היוועצות ומתן תשובות. עוד נטען כי במשך תקופה ארוכה פעלו נציגי המדינה בשני מסלולים מקבילים: מצד אחד – ניהלו נציגי האוצר מו"מ "עיקש ורצוף" עם נציגי העובדים לשם חתימה על הסכמי הרפורמה ומצד שני פעלו לעצירת אותה רפורמה עליה עמלו נציגיהם מול העובדים. אגודת העיתונאים בירושלים טוענת כי "מדובר בהתנהלות חסרת תום לב, שיש בה כדי לערער על יכולתה של המדינה לקיים רפורמות דומות בעתיד בגופים ציבוריים אחרים, וזאת נוכח החוסר האמינות של הבטחות נציגיה, ומצג השווא שהציגו לעובדי הרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully