וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת מיפ: האם ישראל תכבוש גם השנה את פסטיבל הטלוויזיה המוביל בעולם?

דד אברהם

3.10.2013 / 14:32

יותר מ-13 אלף נציגים מכל העולם כבר רכשו כרטיס לריביירה הצרפתית, והם יגיעו ביום שני לפסטיבל MIPCOM TV. בגופי הטלוויזיה הישראליים מתכוונים גם השנה לעשות קופה. סקירה

יותר מ-13 אלף נציגים מכל העולם כבר רכשו כרטיס טיסה לריביירה הצרפתית, והם יגיעו ביום שני לפסטיבל MIPCOM TV המסורתי שייערך במשך חמישה ימים בעיר קאן. השנה מציינים בקאן את השנה ה-50 לפסטיבל וכמו בכל שנה, ביותר מ-1,500 הדוכנים שיוקמו בו יציגו ויחפשו אנשי פיתוח, רכש והפצה של פורמטים טלוויזיוניים את התכניות הבאות שיעלו על מסכי גופי השידור אותם הם מייצגים. אבל לא רק בשביל לקנות מגיעים לפסטיבל אלא גם למכור, ומקומה של ישראל בגזרה הזו הולך ומתחזק עם השנים. עם איזו כבודה יגיעו נציגי חברות המדיה הישראליות? קבלו סקירה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל מיפ, מבט מלמעלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשת: אירוע צפייה LIVE ב"הכוכב הבא"

זכיינית ערוץ 2 קשת תשים השנה דגש על תשעה פורמטים עיקריים, ארבעה מתוכם חדשים ושניים פותחו במיוחד לשיווק בחו"ל. את מרבית תשומת הלב תופס פורמט "הכוכב הבא" שפיתחה הזכיינית ביחד עם טדי הפקות, והזדרזה להשיק אותו בישראל לפני הפסטיבל על מנת להעביר אותו את טבילת האש בשידור חי. הזכיינית תציג את האפליקציה הייעודית שמאפשרת לצופים להשתתף בהצבעות לאורך התכנית, ואשר מהווה חלק בלתי נפרד מהפורמט הטלוויזיוני. קשת תעמיד דוכן עצמאי יחד עם screenz, חברת הקרוס מדיה בה שותפה The Box, והיא מתכננת אירוע מיוחד שבו יתנסו קנייני רשתות השידור בהצבעה ל"הכוכב הבא" מתוך הפסטיבל - זאת בזמן שהוא משודר חי בישראל.

פורמט חדשני נוסף מהבחינה הזו של "המסך השני", הכינוי שניתן לצפייה בטלוויזיה בצמוד לסמארטפון, הוא תכנית היכרויות חדשה בשם "Face 2 Face" שמשולבת באפליקציית היכרויות ייעודית שפותחה עבור הפורמט. כמו כן יוצג שעשועון טריוויה בשם "Pick a Pocket" שמצטלם ברחוב ובו סכום הפרס תלוי בכמות המזומנים שיש למתמודדים בארנק. שתי התכניות הללו פותחו לטובת שיווק, אולם הן צפויות לעלות גם בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אירוע מיוחד שבו יתנסו קנייני רשתות השידור בהצבעה. "הכוכב הבא" של קשת ו"טדי הפקות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה עוד מביאה קשת? הקומדיה "להיות איתה" שיצר אסי עזר שתוכננה להיות מושקת בישראל ביום פתיחת הפסטיבל אולם כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה השקתה נדחתה, והסדרה הדוקומנטרית "המרתון" שמשודרת בישראל. את שתיהן הפיקה "אנדמול ישראל" (לשעבר "קופרמן הפקות").

כמו כן תוצע למכירה "3" (Girlfri3nd) סדרת הדוקו-ראליטי בהפקת "קסטינה תקשורת" שהשיגה נתנוי צפייה נאים בישראל ומצליחה באירופה, "מה שקורה באילת VIP" מבית ערוץ 24 והשעשועונים "בטוח או ביטוח" שכבר נמכר ל-7 טריטוריות ו"נראה אותך" שיצר יגאל שילון אשר העונה ה-2 של גרסתה האמריקאית תעלה בשנה הבאה בארצות הברית. את קשת מייצגים סמנכ"ל התכניות רן תלם, מנהל "קשת אינטרנשיונל" אלון שטרוזמן ומנהלת ההפצה והפיתוח העסקי קרן שחר.

מה שקורה באילת, אביבית בר זוהר.
מערוץ 24 לקאן. פורמט "כל מה שקורה באילת VIP" של קשת פורמטס

רשת: לחם ושעשועונים

הזכיינית רשת לא תציג השנה פורמטים חדשים, אלא שלושה מתוך הקטלוג הקיים ושני פורמטים שבהם היא שותפה עם חברות מדיה אחרות. הפורמטים שימכרו השנה כחלק מהארנסל הקבוע של הזכיינת הם "צחוק מעבודה" בהפקות יואב גרוס אותה מציגה הזכיינית באופן קבוע וכבר נמכרה בעבר לצרפת, נורבגיה, גרמניה, רוסיה, צרפת ואיטליה. כמו כן נמכרת סדרת הדרמה "עד החתונה" שנכתבה על ידי אבנר ברנהיימר, ו"משפחה חורגת" שהפיקה "כל מיני הפקות".

בנוסף, "רשת" שותפה ב"כלוב הזהב" שמופץ על ידי סוני בפסטיבל ושותפה ב"משאבת הכסף" שתשווק על ידי דורי מדיה בפסטיבל, זאת לאחר שהופק פיילוט לרשת CBS האמריקאית. את רשת ייצגו השנה בפסטיבל המשנה למנכ"ל אילן טוביהו, סמנכ"ל התכניות ארז בן-הרוש ומנהלת המחלקה הבינלאומית של רשת שרון גלבאום-שפאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יופץ יחד עם סוני. "כלוב הזהב" של רשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

HOT ו-yes: מתמקדים ברכישה

גם חברות הכבלים והלוויין מבקרות בקאן. מטעם HOT יגיעו סמנכ"ל התוכן יורם מוקדי, מנהל אגף ערוצים רון הרמלין ומנהלת אגף רכש תוכן סימון הסלברג. מלבד הפקות המקור בתחום הדרמה HOT מוכרת את פורמט "מחוברים" שכבר נמכר בעבר לגרמניה ולארצות הברית, את "האיש הירוק" שכשלה בישראל וירדה מהאוויר ואת הדוקו-ריאליטי "גולשי ספות".

חברת yes לא מוכרת השנה פורמטים אלא מתמקדת ברכישה, והיא מיוצגת על ידי סמנכ"ל התוכן יונה ויזנטל ומנהלת הרכש וערוצי הבית דנה שטרן. את התוכניות של yes מייצגות מספר חברות בהן קשת, ADD, דורי מדיה, אנדמול ישראל וארמוזה פורמטס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמכר בעבר לגרמניה ולארה"ב, וינסה גם השנה את מזלו. פורמט "מחוברים" של HOT/מערכת וואלה!, צילום מסך

דורי מדיה: ערוץ 10 ו-yes כבר קנו

גם חברות ההפקה ופיתוח התוכן הפרטיות נערכו השנה מבעוד מועד לפסטיבל. חלק מהפורמטים שתציג "דורי מדיה", הנחשבת אחת הגדולות בהן, כבר "נוסו" על הקהל הישראלי בהצלחה.

בין היתר תציג "דורי מדיה" את "אניגמה" - דרמה יומית חדשה בת 150 פרקים של חצי שעה המתמקדת באמן comic strip אשר מאוהב בבחורה שהיא למעשה פרי דמיונו. הסידרה תעלה בדצמבר בערוץ ויוה רק ללקוחות yes. בנוס, תציד דורי את הריאליטי "הכפר" אשר עלתה השבוע בערוץ 10. מדובר בתוכנית בת 20 פרקים בה חמש משפחות גרעיניות, בעלות רקע סוציו-אקונומי שונה, הנלקחות מהחיים המודרניים והנוחים לאזור לא מיושב במטרה לבנות ישוב חדש. במהלך העונה המשפחות יתמודדו יום יום במשימות מאתגרות ובסופה תבחר המשפחה המנצחת. התוכנית מופקת על ידי אבוט המאירי.

בנוסף, תציג החברה את משחק הטלוויזיה "האיש הנעלם" במסגרתו שישה מומחים מתחומים שונים צריכים לזהות בכל פרק אורח סלבריטי אחר ללא יכולת לראות או לתקשר עמו.

סדרות של "דורי מדיה" אשר יוצגו במיפ וכבר רצות בישראל הן העונה השנייה של "נייורק" המשודרת ב-yes, העונה השנייה של "בטיפול", "חברות" המשודרת בערוץ 10 ו"מלבי אקספרס" המשודרת אף היא בערוץ.

עוד יוצגו בפסטיבל: סדרת נוער בשם "גאליס", שעשועון בשם "דו קרב" וכן פורמט ריאליטי חדש בשם "פמילי ריסטרט".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בארץ כבר הושקה. "הכפר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ארמוזה פורמטס": אסי עזר והמכנה והמשותף

חברת ההפקות "ארמוזה פורמטס" מציגה זו השנה התשיעית את תכניה בשוק והפעם היא תגיע כשהיא מייצגת ומפתחת תכניות גם עם גופי שידור בינלאומיים, זאת לאחר שקבעה הישג משמעותי עם חתימת הסכם אסטרטגי ראשון מול אחד מערוצי השידור המובילים בסין ג'יאנגסו (JSBC) והפיקה פורמט חדש עם הערוץ המסחרי הארנטינאי המוביל "טה-לה-פה". החברה תציג את הפורמט שיצר אסי עזר ופתיחה חברת קסטינה "While You Were Sleeping", ואת סדרת הדרמה "בני ערובה" המשודרת ב- CBS ובקרוב תעלה בערוץ 10.

עוד תציג החברה את "המכנה המשותף" שעלתה בערוץ 4 הבריטי ונרכשה בעסקת ענק עם אנדמול ל-40 מדינות, השעשועון "איך להיות" ("How to be") של "ארצה הפקות" ורוני קובן שנמכר לארה"ב ולעוד כעשר טריטוריות ואת פורמט הדייטינג "Nobody’s Perfect" שנמכר לאחרונה לארצות הברית, הולנד, גרמניה ופינלנד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משודרת ב- CBS, בקרוב תעלה בערוץ 10, והשבוע במיפ. "בני ערובה" של "ארמוזה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולפני הרצליה: "אמבוש" עם תוצאות בידיים

ב"אולפני הרצליה" נוסעים השנה ל-MIPCOM חמישה פורמטים: תכנית המתיחות "אמבוש" שהגרסה הישראלית שלה עלתה השבוע בערוץ 10 והשיגה נתוני צפייה נאים - ובה נמתחים ידוענים בעזרת שיתוף פעולה מצד חבריהם המפורסמים.

כמו כן "אולפני הרצליה" מוכרת בשיתוף סוני את שעשועון הטריוויה "כלוב הזהב" אשר פותח על ידי שי ברמלי, טל ברמן ואולפני הרצליה. בנוסף, מציגה החברה עם שלושה פורמטים חדשים לשעשועונים והצעה לסדרה דרמה חדשה. המשלחת של אולפני הרצליה תכלול את יו"ר האולפנים עמי גניגר, המנכ"לים המשותפים יואב פרץ ואפרת דרור ומנהלת המחלקה הבינ"ל טליה שחר.

פרומו לאמבוש עם עופר שכטר. תום זואילי,
הושק בערוץ 10 שבוע לפני הפסטיבל. "אמבוש" של אולפני הרצליה/תום זואילי

"ענני תקשורת": אוכל, קדימה אוכל

בחברת "ענני תקשורת" שמים השנה את המשקל על שיווק הסדרה החדשה בהפקה משותפת עם רשת FOX "מסע המסעדות הגדול" ("HOT CHEFS, HOT CITIES"). שמנחה ישי גולן ("אוכל רחוב מסביב לעולם", "חטופים") ומתמקד בעיר מרכזית אחרת בעולם ומציג את תרבותה הקולינרית.

בשנה האחרונה מכרה "ענני תקשורת" לשידור את העונה הראשונה והעונה השניה של "אוכל רחוב" עם ישי גולן למעל ממאה מדינות והשנה היא תשווק את עונתה השלישית המשודרת בימים אלו בערוץ הטיולים. את החברה מייצגים המנכ"ל אודי מירון, מנהלת התחום הבינלאומי סיגל שלדג, קרוליין גולדמן מנהלת הרכש וחן רביד, מנכ"ל "פוסט אופיס" של "ענני תקשורת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמכרה כבר ללמעלה ממאה מדינות. "אוכל רחוב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לוטוס הפקות": ישירות לשוק הבינ"ל

חברת "לוטוס הפקות" שבבעלות אורי דיקשטיין, תציג ארבעה פורמטים שפותחו בחברה במטרה להיות משווקים בעולם. הראשון הוא "Can you face it" בהפצת אולפני הרצליה, פורמט דוקו-ריאליטי במסגרתו אנשים שקרובים למשתתף אומרים לו מה מפריע להם אצלו, והוא נלקח לטיפול בנוגע לשלושה נושאים שעלו מהאנשים שסביבו. את הפיילוט של הפורמט מגישה עדן הראל. הפורמט השני הוא "פיצה מהגיהנום" בהפצת "ארמוזה פורמטס", שעשועון טריוויה שפותח על ידי רועי אבן טוב, גידי יהושע ואורי דיקשטיין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פותח במיוחד לשוק הבינלאומי. פורמט "Can you face it" בהגשת עדן הראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת הפורמט מנחה השעשועון מתחזה לשליח פיצה המציע ללקוחות המופתעים עסקה במסגרתה בכל פעם שיצליחו לענות על שאלות טריוויה שישאל אותם יזכו בפרס כספי גבוה. בכל פעם שייכשלו, ייאלצו לאכול מ"פיצת הגיהנום" שהוכנה על ידי המנחה. את הפיילוט של הפורמט מגיש מיכאל הנגבי. כמו כן יוצגו השעשועון "טוס מפה" המלווה חמישה זוגות העולים על אוטובוס תיירים לכיוון שדה התעופה במטרה לזכות בחופשה בחו"ל. את הפורמט הגיש בפיילוט טל ברמן, אשר גם שותף להפקתו.

פורמט נוסף הוא "Wisdom of the crowd" – "חוכמת ההמונים", שעשועון ידע, המבוסס על רעיון "חכמת ההמונים" הגורס ששקלול התשובות שתפיק קבוצה גדולה של אנשים שאינם מתואמים ביניהם יהיה כמעט תמיד מדויק יותר מהתשובה הטובה והמלומדת שיפיק מומחה עצמאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully