וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אשם במחלת העיניים המסתורית התוקפת את עובדי "קול ישראל"?

6.10.2013 / 16:04

במסדרונות רשות השידור כבר מכנים זאת "מגיפת העיניים בירושלים", לאחר שעשרות עובדים לקו בדלקות עיניים שונות. היום הם מסמנים בפני וואלה! ברנז'ה את האשם: התנאים הירודים

עובדי "קול ישראל" נאלצים להתמודד עם מחלת עיניים מסתורית אשר תקפה בחודשים האחרונים רבים מעובדי הרדיו - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. במסדרונות רשות השידור כבר מכנים זאת "מגיפת העיניים בירושלים", לאחר שיותר מעשרה עובדים באולפני הרדיו בירושלים לקו בדלקות עיניים שונות - חלקם אף נאלצו לעבור בעקבותיהן ניתוחים.

"זה מתחיל כמו שעורה ולא נעלם בלי שימוש באנטיביוטיקה", מספר לוואלה! ברנז'ה אחד העובדים שלקה במחלה. "כמה מהעובדים נאלצו לעבור ניתוחי כילזיון (ציסטה בעפעף, ד.א), חלקם אפילו יותר מאחד". בין הנפגעים נמצאים עורכים, מפיקות, טכנאים ומגישים.

"ריח אופייני לפגר שכנראה מגיע ממערכת האיוורור"

משיחות עם עובדי "קול ישראל" עולות תלונות על תנאים סניטריים ירודים במתקני רשות השידור, גם בתל אביב וגם בירושלים. מבחינה של הנושא עולה כי ועדי העובדים השונים של הרשות, בהם העיתונאים והטכנאים, מתריעים על כך זו תקופה ארוכה. כך למשל התלוננו עובדים בתל אביב על אוורור לקוי של אולפני רשת א' ורשת ב' ואולפנים נוספים, ועל הימצאותם של עובש ונבגים במערכת האוורור, ככל הנראה בגלל רטיבות.

בתלונה אחרת צוין כי נתגלה "ריח אופייני לפגר שכנראה מגיע ממערכת האיוורור כתוצאה מפגר שהיה שם בעבר. מומלץ לבצע חיטוי של המערכת כדי לקטול גורמים אורגניים שונים המפיצים את הריח". לא ידוע האם נעשה חיטוי של המערכת, אולם אחד העובדים סיפר לוואלה! ברנז'ה כי היום כבר לא ניתן להבחין בריח, אולם לא ידוע לעובדים האם המערכת חברה חיטוי כנדרש.

"ציוד מיושן ושבור, חורים בקירות ועכברושים"

ועדי העיתונאים והטכנאים בתל אביב מתברר, פנו כבר לפני כשנה להנהלת הרשות בנושא. "מצב התברואה הקשה באולפנים שנבדקו מעורר תהיות באשר למצב התברואה בשאר מבני הרדיו בתל אביב. אנו דורשים שתערך בדיקה דומה בשאר אולפני השידור, בהם אולפן רשת א', אולפן רשת ב', אולפן 1 ואולפן 10 הנמצאים כבר שנים במצב מוזנח". הוועדים דרשו שיפוץ מהיר ומיידי של מבני המערכת. "מצב המבנים אינו עולה בקנה אחד עם המצופה מתנאי עבודה סבירים במתקן ציבורי - ציוד מיושן ושבור, צבע, חורים בקירות, חומרי ארכיון יקרים פזורים ללא בקרה, עליית גג עמוסת גרוטאות ועכברושים".

אבל לא רק עובדי הרדיו מתלוננים על טינופת, תלונות דומות מגיעות גם מכיוון מחלקת הטלוויזיה. אל וואלה! ברנז'ה הגיעה תלונה שהגישו עובדים שמועסקים בירושלים, והיא נוגעת לפעילות המזנונים בבניין שברחוב הלני המלכה ובבניין החוטים המרכזי ברוממה. "המזנון בהלני מושבת עקב תנאי תברואה ירודים והמזנון בחוטים לא פועל כסדרו", התריעו. "באין מזנון, עובדים ינצלו את זכותם החוקית לצאת לשעה ויותר ממשמרתם כדי לסעוד מחוץ למתקן ולדרוש פיצוי כספי על הפגיעה בתנאים".

רשות השידור: חברה חיצונית תיתן חוות דעת מקצועית

גורם ברשות הזכיר היום כי מדובר בבעיה שהייתה קיימת גם באולפני הטלוויזיה של רוממה, שם בוצעה בדיקה על ידי חברת EcoCheck שמצאה כי בחדרי ההקלטות התגלו חיידקים מזיקים למערכת העיכול וכמויות גדולות של עובש. בחדרים אחרים נמצא כי אחוזי דו תחמוצת הפחמן חורגים מהמומלץ.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הנהלת 'קול ישראל' מתייחסת בכובד ראש לכל תלונה ותלונה ובמיוחד לאלו שהוזכרו כאן, לפיכך נעשו מספר צעדים טכניים על מנת לטפל בבעיה, ובמקביל, הוזמנה חברה חיצונית על מנת לתת חוות דעת מקצועית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully