וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין לעבודה: ארגון העיתונאים יציג ב-ynet

14.10.2013 / 16:04

בית הדין הכריע בסכסוך בין הארגון לקבוצת "ידיעות אחרונות" וקבע כי הוא ארגון העובדים היציג באתר וכי על ההנהלה חובה לקיים משא ומתן דחוף לקראת חתימה על הסכם קיבוצי

בית הדין הארצי לעבודה בתל אביב הכריע בסכסוך הקיבוצי בין ארגון העיתונאים וההסתדרות הכללית לבין ynet וקבוצת "ידיעות אחרונות" באשר לנציגות באתר: בית הדין קבע כי ארגון העיתונאים הוא ארגון העובדים היציג באתר וכי על ההנהלה חובה לקיים משא ומתן דחוף לקראת חתימה על הסכם קיבוצי ראשון.

כמו כן נקבע כי כל עובדי האתר יהוו "יחידת מיקוח" אחת: "יחידת המיקוח הנכונה ביותר עבור עובדי ynet היא זו הכוללת את כל העובדים ללא פיצול בי עיתונאי למי שאינו עיתונאי ", קבע בית המשפט. "פיצול יחידת המיקוח פועל לרעת העובדי החלשי ם בארגון , ואילו שמירה על מקום העבודה כולו כיחידה אחת פועל לטובת ם". ארגון העיתונאים לא הוכיח לבית הדין שהצטרפו לשורותיו שליש מעובדי האתר ולכן ההסתדרות אינה ארגון העובדים היציג בקרב כלל עובדי האתר, אלום כיוון שמדובר בהתארגנות ראשונית במקום עבודה שאינו מאורגן - הותר לפצל באופן זמני לשנתיים את יחידת המיקוח לקבוצת עיתונאים וכאלה שאינם עיתונאים, כאשר את הראשונים ייצג הארגון.

כזכור, עם ההכרזה על יציגות סירבה הנהלת ynet להכיר בוועד והצדדים הגיעו לבית הדין לעבודה.

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי: "עיתונאי וויינט הוכיחו כי ביחד הם כוח, ולמרות כל הקשיים הם הצליחו להקים ועד שיאפשר להם להגן על תנאי העסקתם. אנו קוראים להנהלת וויינט להשאיר מאחור את משקעי העבר ולשתף פעולה בכינון יחסי עבודה תקינים באתר". מ-ynet נמסר: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully