וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: ערוץ 10 מאיים בתביעה על גל”צ - ”הפסיקו שיתוף הפעולה עם חדשות 2”

15.10.2013 / 17:54

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בערוץ פנו לתחנה במכתב קדם תביעה בדרישה להתחיל לשדר מיידית את מהדורת החדשות שלהם, שכן המצב הנוכחי הנו "הפרת חובת הנאמנות לציבור של גלי צה"ל"

המאבק של ערוץ 10 בחברת החדשות של ערוץ 2 על גלי האתר עולה מדרגה: לוואלה! ברנז'ה נודע כי במסגרת מאבק הערוץ להסרה של שידורי מהדורת חדשות 2 בגלי צה"ל, פנו אלה לתחנה בדרישה להוריד את המהדורה מהאוויר באופן מיידי. בערוץ 10 דורשים שגלי צה"ל תתחיל לשדר את המהדורה בהפקתם.

בגלי צה"ל הודיעו מוקדם יותר השנה לחדשות 2 כי בכוונתם להפסיק ולשדר את המהדורה ולפנות את רצועת השידור לתוכן מקורי. מהדורת חדשות 2 משודרת בגלי צה"ל מזה יותר מעשור, לפני שערוץ 10 הוקם, וכל הניסיונות שלו לבטל את ההסדר במהלך השנים עלו בתוהו.

במכתב התראה לפני תביעה שנשלח על ידי עו"ד הדין יורם בונן ממשרד עורכי הדין של ערוץ 10 משרד "פישר בכר חן וול אוריון" נכתב כי הקצאת המשאב הממשלתי, התדר, לחדשות 2 - מהווה הפרת חובת הנאמנות לציבור של גלי צה"ל כגוף ציבורי. "מדובר במתן חשיפה גבוהה וזיהוי 'ממלכתי' למהדורת חדשות של ערוץ מסחרי אחד והעדפתו על פני המתחרה".

"עיוות במדדי הרייטינג לטובת חדשות ערוץ 2"

בערוץ 10 טוענים לנזקים כבדים נוכח מה שהם מכנים "עיוות במדדי הרייטינג לטובת חדשות ערוץ 2 שנגרם עקב שידור המהדורה בתחנה משנת 1998 ועד היום", כך לפי הפנייה לתחנה. גורם בעולם הרדיו אומר כי "ההסדר הזה סוכם עוד לפני שערוץ 10 קמו, וכיוון שגלי צה"ל היא תחנת הרדיו המובילה בשוק, טבעי שהיא תעדיף לשדר את חברת החדשות המובילה בשוק".

בכיר בענף התקשורת נוגע בערך הכלכלי שמגלמת חשיפה: "הערך השיווקי והמסחרי של שידור 30 דקות תוכן של ערוץ מסחרי כל ערב, ועוד יחד עם האריזה של המותג - האות המוסיקלי, הפניית הקריין וכן הלאה - הוא עצום". על פי ההערכות - חסות של 10 שניות בגלי צה"ל בשעות הערב עומד על 420 ש"ח, כך שתיאורטית רצועת השידור בחמישה ימים מגלמת חשיפה בשווי של 300 אלף שקלים - או כמעט 19 מיליון שקלים בשנה.

תגובת ערוץ 10 וגלי צה"ל לידיעה טרם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully