וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה אישרה את לוחות השידורים של רשת וערוץ 10

17.10.2013 / 16:55

ועדת הטלוויזיה אישרה את לוחות השידורים של רשת, ישראל 10 והחינוכית למחצית הראשונה של 2014. בתוך כך, אישרה הוועדה לחדשות 2 לשדר מהדורת חדשות לילית במקום מבזק

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו קיימה היום דיון בתוכנית העבודה ובלוח השידורים של "רשת" ו"ישראל 10" עבור חודשים ינואר - יוני 2014. הוועדה דנה בלוחות השידורים בהתחשב בשינוי החקיקה שבוצע בדצמבר 2012 אשר קבע דחייה של 27% במחויבויות הזכיינים בגין תוכניות מסוגה עילית.

בפני הוועדה הופיעו נציגי הנהלות הזכייניות אשר הציגו את לוחות השידורים ואת תוכנית העבודה לשנת 2014 .

הוועדה החליטה לאשר את לוח השידורים של "רשת" תוך דרישה מהזכיינית להעביר לרשות פירוט כיצד בכוונתה לעמוד במכסת התוכניות המועדפות העוסקות בפריפריה הגיאוגרפית בישראל, וכן העברת פירוט לרשות של התכנון להוצאה על סרטי קולנוע ישראליים בשנת 2014.

בנוסף, הוועדה החליטה לאשר לוח השידורים של "ישראל 10" בכפוף להעברת פירוט לרשות של התכנון להוצאה על סרטי קולנוע ישראליים בשנת 2014.

בתוך כך, הוועדה אישרה את בקשת חברת חדשות 2 לשדר מהדורת חדשות לילית כל יום בת חצי שעה החל מחצות במקום המבזק שמשודר כיום. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, בחברת החדשות מתכננים להפיק רצועה שתתחרה ברצועת הלייט נייט היציבה של ערוץ 10.

הוועדה נימקה את החלטתה בכך שרבים מאזרחי המדינה לא מספיקים לצפות במהדורה המרכזית המשודרת בשמונה בערב, ולא מקבלים מענה במבזק קצר של 5 דקות. כמו כן המהדורה תכלול פרק נרחב של חדשות חוץ שמרביתן לא שודרו קודם.

לדברי יו"ר הוועדה, יעקב שחם, "לראשונה ראינו היום שינוי מגמה מבורך שעולה מלוחות השידורים לשנת 2014 של שתי הזכייניות - בערוץ 10 ניצול של 50 אחוז בלבד מהיקף שעות הריאליטי המותר וב?רשת? ניצול של כ-70 אחוז בלבד משעות הריאליטי המותרות. שתי הזכייניות הציגו לוח עשיר ומגוון אשר במסגרתו בחרו מראש שלא לנצל את מקסימום מכסת שעות הריאליטי המותרת להן, אלא לשדר יותר תוכניות מז?אנרים נוספים. כמו כן הזכייניות חיזקו משמעותית את מימד תוכניות התחקיר אשר מקבלות ביטוי בולט בלוחות השידורים של הזכייניות.?

מנכ?ל הרשות, שי באב?ד, ציין "כי שתי הזכייניות הוכיחו היום שהן קשובות לביקורת הציבורית ולרוח המדיניות החדשה שגובשה לאחרונה ברשות השנייה ונידונה במסגרת הדיאלוג השוטף שהרשות מקיימת מול הזכיינים. מסמך המדיניות החדשה יובא בשבוע הבא לאישור מועצת הרשות ולאחר מכן יועבר לשימוע ציבורי בטרם יכנס לתוקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully