וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי באב"ד בכנסת: "אין בתקשורת חשש מריכוזיות"

21.10.2013 / 14:15

מנכ"ל הרשות השנייה הביע היום בכנסת התנגדות להחלת חוק הריכוזיות על אמצעי התקשורת שבפיקוחו בנימוק של הברחת משקיעים. "זה לא ענף רווחי, בין כה וכה הרגולציה מקשה"

חברי ועדת הכספים תומכים בהחלת חוק הריכוזיות במלואו גם על כלי התקשורת האלקטרוניים, כך התברר היום (שני) במהלך דיון בוועדתך הכספים של הכנסת לקראת אישור החוק בשבועיים הקרובים. מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד הביע התנגדות נחרצת למהלך, וטען כי הוא עלול להבריח משקיעים מערוצי הטלוויזיה. יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) החליט בסופו של דבר להכליל את אמצעי התקשורת בחוק, לקראת אישורו בשבועיים הקרובים.

"הכללת ערוצי הטלוויזיה תוביל לכך שלא יבואו משקיעים חדשים, כיום רוב הבעלים נזהרים מלהזרים כסף לזכייניות, חוסר הרצון להשקיע קיים בערוצים 2 ו- 10", אמר באב"ד. "זה לא ענף רווחי שבו המשקיעים עושים מיליונים ויש חשש לריכוזיות. זה ענף שיש בו בעיה. כרגולטור לא נתקלתי בניסיון השפעה מצד בעלי הון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לא מה שיביא יותר תחקירים". שי באב"ד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם יהיו מגבלות על המשקיעים זה לא מה שיביא יותר תחקירים"

באב"ד אמר כי הוא מתנגד להוספת רגולטור נוסף שיהיה אחראי על צמצום הריכוזיות. "הדבר ייצור סרבול ועודף ביורוקרטיה, כשבין כה וכה הרגולציה מסורבלת ומקשה. אם נקשה יתר על המידה, לא יהיו משקיעים ונאלץ לפתוח למשקיעים בינלאומיים, לגביהם תהיה לנו עוד הרבה פחות השפעה".

"אם יהיו מגבלות על המשקיעים זה לא מה שיביא יותר תחקירים", אמר. "הכי חשוב להפנים שאין עודף משקיעים שמתדפקים על דלתותינו ומבקשים רישיונות. הבעלים כיום; משפחות עופר, ורטהיימר ושטראוס, ואם לא ניתן להם להתמודד אנחנו לא יודעים מי יבוא במקומם. אנשים לא רצים להשקיע בערוצים הללו, אנחנו דווקא מחפשים אותם". היועצת המשפטית של משרד התקשורת, דנה נויפלד, חיזקה את דבריו.

חברי הוועדה, כאמור, הציגו עמדות הפוכות לזו של מנכ"ל הרשות. ח"כ רובי ריבלין (הליכוד-ביתנו) אמר כי "יש לכלול את כל שוק התקשורת בחוק הריכוזיות. השליטה בשוק התקשורת היום נתונה ברובה בידיהם של בעלי הון וגופים עסקיים, שמבקשים ליצור מוקדי כוח והשפעה, ולשם כך, מוכנים להחזיק בגופי תקשורת גם ללא רווח או אפילו בהפסד. אם אין השפעה, למה אנשים מוכנים להשקיע? איך אנשים משקיעים בדבר שבעליל מסב הפסדים עצומים?".

מרב מיכאלי ועפר שלח במליאת הכנסת ה-19, פברואר 2013. מור שאולי
"העוצמה שמרכז בידיו בעלים של כלי תקשורת היא בעייתית". עפר שלח ומרב מיכאלי/מור שאולי

"העיתונאי המסקר, יודע עבור מי הוא מסקר"

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) קרא למנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, באב"ד, "להיות פחות נחרץ בהתנגדותו להכללת ערוצי הטלוויזיה. "הבעיה בשוק התקשורת אמיתית, חלק בגלל הרגולציה העקומה. אני מניח שאף פעם הכסף שהם עשו מהתקשורת לא היה הכסף שממנו הם מתפרנסים. אך לא ניתן שבשם הכשלים הקיימים, לא נעשה את הדבר הנכון כאן. העוצמה שמרכז בידיו בעלים של כלי תקשורת שמשפיעה על ענפים אחרים היא בעייתית. ונוכח העוצמה בהחזקת תקשורת אלקטרונית נדרש להחיל עליה את החוק".

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) אמרה כי "כסף שווה רק אם מקנה כוח וכוח בא לא רק בכסף. הכוח של בעלי ערוצי תקשורת הוא עצום ויש להחיל עליהם את כללי חוק הריכוזיות, כך לגבי כל כלי תקשורת, אלקטרוני ולא אלקטרוני". ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) הוסיף כי "כמו בכל מקום עבודה, גם עיתונאים מפנימים את הערכים של בעלי העסק שלהם. העיתונאי המסקר, יודע עבור מי הוא מסקר. הייתי עיתונאי חוקר ועמדתי בלחצים של זכיינים ולפיכך אני אומר שיש להחיל גם עליהם את שיקולי הריכוזיות, אין מנוס מכך, במיוחד שזה גם שיקולים כלליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully