וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 חודשים בלי יו"ר למועצת הכבלים והלוויין - בג"צ קיבל שוב את עמדת ארדן

23.10.2013 / 15:13

משרד התקשורת סרב עד כה בתוקף לאשר את מינוי אריאל משעל לתפקיד למרות שהוא נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור שהקים קודמו כחלון. על הפרק: דחייה של חודש להקמת ועדה חדשה

בג"צ לא הכריע הבוקר (רביעי) בעתירתו של אריאל משעל לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, והחליט לדחות את הדיון בחודש על מנת לאפשר לשר התקשורת גלעד ארדן למנות ועדת איתור חדשה לתפקיד. כזכור, משרד התקשורת סרב עד כה בתוקף לאשר את מינויו של משעל לתפקיד למרות שהוא נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור שהקים שר התקשורת הקודם משה כחלון.

מזה שנה שנה וארבעה חודשים משעל "תלוי בין שמים וארץ ונמנע מקבלת תפקידים העלולים ליצור ניגוד עניינים עם תפקיד יו"ר המועצה", כך לדבריו, מאז הקפיא את מינויו היועץ המשפטי לממשלה כיוון שהוא נעשה בסמוך למערכת הבחירות. מאז הבחירות חלפו תשעה חודשים, והמינוי לא קודם בשל רצונו של השר החדש לשקול את עמדתו.

הסיבה לאי האישרור: "ברית המועצות"

נציגי משרד התקשורת מסרו לבג"צ "בקרוב יושלם הרכב ועדת איתור חדשה, שתתן משקל ודגש לניסיון בתחום הרגולציה, בשל תכניות השר בתחום זה. לפני הוועדה יובאו גם המועמדים הקודמים, וכן המלצת הועדה הקודמת שיהא לה משקל מסוים". משעל מסר כי בכוונתו לעמוד גם אל מול הוועדה החדשה, ובהחלטה ציינו השופטים כי "לא נטען דופי (על ידי משרד התקשורת, ד.א) בהחלטה הקודמת או בעותר". ההחלטה שלא למנות את משעל לתפקיד, הסכימו במשרד התקשורת, אינה אישית אלא נובעת מרצונו של השר ארדן לקדם את "ברית המועצות" - איחוד בין שני הרגולטורים מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה, איחוד שבמסגרתו ככל הנראה יבוטל תקן היו"ר.

בג"צ ציין כי במישור המשפטי אין לכאורה פגם בהחלטת השר למנות ועדת איתור חדשה, שכן לא היה חייב לקבל את ההמלצה הקודמת. "אנו אומרים 'לכאורה' כי בועדת האיתור הקודמת נכלל בין כישורי אחד או אחת החברים אפשרות לרקע ברגולציה, וכדי לדחות את ההמלצה הקודמת נדרשו טעמים טובים, ומכל מקום היה על השר להשלים את המינוי בקצב סדיר", צוין בהחלטה. "לטעמנו צריך להיות להחלטה הקודמת משקל משמעותי בהחלטת הועדה החדשה, והכל בלא שניטע מסמרות. אכן, אין לעותר זכות קנויה לתפקיד, אך ההשתלשלות עד הנה ארוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully