וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננעל כנס INTV של קשת: "השאלה כמה כסף יש בשביל מה שאנו קוראים עיתונות חוקרת"

5.11.2013 / 18:04

יומו השני של הכנס נפתח בשיחה של אילנה דיין עם רוי סקוף, מייסד ועורך ה-Huffington Post: "השאלה כמה זה שווה כאשר אני בא למפרסם ואומר לו שזכיתי בפוליצר על כתבה"

הערב ננעל כנס INTV, כנס החדשנות הבינלאומי של קשת שנערך בירושלים, בהשתתפות יוצרים, מפיקים ואנשי טלוויזיה וניו-מדיה בארץ וכ-100 בכירי התעשייה בעולם שהגיעו לישראל.

הכנס נפתח אתמול בשיחה אישית בין אבי ניר, מנכ"ל קשת, לבין אורח הכבוד של הכנס, בוב גרינבלט, יו"ר רשת NBC האמריקאית. יומו השני של הכנס נפתח בשיחה אישית של אילנה דיין עם רוי סקוף, מייסד ועורך ה-Huffington Post. סקוף התייחס להצלחה ואמר כי החידוש הוא רעיון של קהילה, שותפות ושיח.

סקוף התייחס לשאלתה של אילנה דיין, מה צריך לעשות עיתונאי שעובד בכלי העיתונות המסורתית כדי להיות עדכני והדגיש כי אין צורך לעשות משהו שונה ממה שעושה כל עיתונאי למעט השימוש בכלים שונים ובפלטפורמה אחרת, וכך כמות הסיפורים גדלה: "יש פלטפורמות חדשות בשימוש ואני מאמין שאנחנו בעידן שבו יותר סיפורים זה יותר טוב. יותר דעות".

לשאלה האם העיתונות החוקרת תשרוד את המעבר, השיב: "השאלה כמה כסף יש בשביל מה שאנחנו קוראים עיתונות חוקרת - כמה זה שווה כאשר אני בא למפרסם ואומר לו שזכיתי בפוליצר על כתבת ווידאו בת 10 פרקים שעשינו על לוחמים שחזרו מאפגניסטן. צריך לעשות את המתמטיקה הזו, אני לא מתעלם מכך שיש כסף מוגבל".

בשיחה בהתייחס לשאיפה לאובייקטיביות אמר: "אני לא תומך ברעיון של עיתונות עם אג'נדה אך אם נהיה יותר כנים בקשר לדעות שלנו, נקבל אובייקטיביות ריאלית ונקודת מבט. ואנשים מחפשים את זה".

"קשה לגרום לאנשים לרצות לפתח משהו לא מתוסרט"

קנדריק רייד, סמנכ"ל קריאטיב בחברת BET Networks קיים הרצאה על חדשנות במסגרת מסלול PROMAXBDA. "כולנו מותגים, לא כולם רוצים לחשוב כך אבל זה המצב. כל אחד מאתנו מסוגל להגיע לחדשנות וטרנספורמציה. הכללים נכונים לגבי כולם - מה אנשים יחשבו כשהם חושבים עליכם, איך אתם נשמעים, זזים וכמובן האמונות שלכם".

דיויד איילנברג, סמנכ"ל תכניות לא מתוסרטות ברשתות הטלוויזיה TBS ו-TNT, שוחח על הפוטנציאל של התכניות בשוק הגלובלי כיוצר בכיר בתחום הריאליטי ("דה ווייס", המתמחה"): "קשה לגרום לאנשים לרצות לפתח משהו לא מתוסרט. התרבות היא יותר התנסותית וישראל היא אחת מהמקומות שמתנסים. בתחום הקניין הרוחני, וגם בהפקה נהיינו גלובליים. עם השילוב של תמריץ מס וקהילה מקומית, זו תקופה מדהימה להיות בתחום של טלוויזיה לא מתוסרטת".

אמיליה האן, ראש מחלקת התוכניות הלא מתוסרטות ב-Keshet International שוחחה על תכניות חוצות תרבויות
בפאנל בהשתתפות סנדרה סטרן מנהלת חטיבת הטלוויזיה ב-LIONSGATE, ג'ון מוריאניס מנכ"ל Entertainment One Television, המפיצה של THE WALKING DEAD ומארק קורמן, מסוכנות הטאלנטים WME. בהנחיית דנה שטרן מחברת yes - שוחחו הארבעה על השינויים שחלו בעקבות התחזקותם של פלטפורמות ומודלים חדשים של צפייה בערוצים דיגיטליים.

קורמן: "אם בעבר הלכנו לרשתות המובילות וידענו פחות או יותר מה קורה, היום הכל השתנה, שירותי הסטרימינג, מבחינת הסוכנים, בונים את הקונספט ונותנים לשוק להחליט איפה זה יפרוץ." מוריאניס: יש כל כך הרבה ערוצי הפקה אך מספר הכישרונות מוגבל. האתגר הוא למצוא את הכישרונות ולארוז את התוכניות והאמת הפשוטה היא שאין הרבה כותבים מצוינים". סטרן הוסיפה: " זה זמן טוב עכשיו להיות חברה עצמאית. זהו תור הזהב, יש יותר הזדמנויות לאנשים, איכות התוכן עולה וזה מאתגר בצורה חיובית את החברות הגדולות".

"התוכן הוא לא המלך ללא האנשים"

בהמשך היום, אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל חברת Taboola, מפיצת התוכן הגדולה בעולם האינטרנט, דיבר על הדור הבא של הפריים טיים: "יש בעולם 2.2 ביליון אנשים שמשתמשים באינטרנט. ב-2020 יהיו לנו יותר ממיליארד מכשירים מחוברים. מוקדם יותר היום אמרו שהתוכן הוא המלך ואנחנו מבינים שברגע שיש לך את התוכן הכי טוב, יבואו אליך. אני לא חושב שהתוכן הוא המלך ללא האנשים, ללא הקהל. אפשר להשתמש בתוכן מקורי עם מודל עסקי מעולה כדי להשיג קהל וזה העתיד. אבא שלי התחיל לנגן בחתונות ולקח לו 30 שנים להגיע לאן שהוא הגיע היום ולקבל את תשומת הלב הראויה והמגיעה לו. ג'סטין ביבר לעומתו העלה וידאו ליו טיוב ונהיה להיט בן לילה. חברות חייבות לחשוב על חדשנות ולקבל את השינוי המהיר של הטכנולוגיה אחרת יאבדו את הרלוונטיות".

את הכנס חתם פאנל בהנחיית ריק רוזן, מנהל מחלקת הטלוויזיה של סוכנות הטאלנטים WME בשיחה עם סנדרה סטרן מנהלת חטיבת הטלוויזיה ב-LIONSGATE, אלן שפירו, מנכ"ל DCP, אורלי אדלסון, נשיאת America ITV Studios.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully