וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונן ברגמן תובע את ניסים משעל ומיכאל בר זהר ב-4 מיליון ש': "ביצעו גניבה ספרותית"

10.11.2013 / 13:01

שלושה חודשים לאחר שהשניים תבעו אותו בגין לשון הרע, תובע עיתונאי "ידיעות אחרונות" את כותבי הספר "המוסד - המבצעים הגדולים": "לפחות שליש ממנו מהווה העתקה בוטה"

שלושה חודשים לאחר שהעיתונאי ניסים משעל ופרופ' מיכאל בר זהר הגישו תביעה של מיליון שקלים מעיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן בגין לשון הרע, מגיעה התשובה שלו: כעת הוא מגיש מול תביעה נגדית על סך למעלה מ-4 מיליון שקלים בגין גניבה ספרותית, גזל קניין רוחני והוצאת דיבה.

משעל ובר זהר טענו כי ברגמן הכפיש את שמם בקרב מו"לים והוצאות ספרים בחו"ל במטרה להכשיל את הוצאת המהדורה הבינלאומית של ספרם "המוסד - המבצעים הגדולים" לקראת הוצאתו לאר של ספר מתחרה. ברגמן טוען כעת כי לפחות שליש מהספר שלהם מהווה העתקה בוטה מפרסומים שלו או מסתמך עליהם שלא כדין. לפי התביעה השניים ליקטו עשרות פרסומים של ברגמן אודות המוסד החל משנת 1998 ואילך, ובהם קטעים נרחבים מארבעה ספרים ותשע עשרה כתבות שהוא פרסם בעיתונים מובילים בעולם - וזאת מבלי לתת לו קרדיט.

בתביעה שהגיש ד"ר רונן ברגמן באמצעות עוה"ד אבי אורדו ועדן שריד ממשרד ש. הורוביץ הוא דורש כי בנוסף לפיצוי הכספי יורה בית המשפט למשעל ובר-זוהר למסור דין וחשבון מלא על כל הרווחים שהם הפיקו בארץ ובעולם מהספר שפרסמו, וכן, בין היתר, להוציא נגדם צווי מניעה קבועים שיאסרו עליהם מלהפר את זכויות היוצרים שלו ולבצע העתקות נוספות מפרסומיו וכן להתקשר בהסכמים חדשים, בארץ ובעולם להפצת הספר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברגמן נגד משעל ובר זהר. הטבלאות שצורפו לתביעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הציגו עצמם בפני הציבור הרחב כמי שביצעו מחקר עצמאי"

לפי כתב התביעה הספר של השניים אשר שיצא לאור לראשונה בעברית בשנת 2010, פורסם ללא ביבליוגרפיה וללא אזכור של המקורות בהם השתמשו. בכתב התביעה מציון כי "משעל ובר-זהר הציגו את עצמם בפני הציבור הרחב כמי שביצעו מחקר עצמאי וכתבו ספר חדשני אודות המוסד אך בפועל לפחות שליש ממנו מסתמך על פרסומים ומחקרים קודמים של ד"ר ברגמן ואף חמור מכך - מועתק מהם, לרבות מילה במילה".

כתב התביעה ממשיך ומציין, כי "למרבה הצער, במקום לבצע מחקר עצמאי", משעל ובר-זהר "ביצעו גניבה ספרותית (פלגיאט), הפרת זכות יוצרים, הפרת זכות מוסרית ועוולות נוספות מאת וכלפי אחד מן הכותבים המובילים בעולם אודות המוסד, הלא הוא ד"ר ברגמן". לתביעה מצורפות טבלאות השוואתיות של חלקים מהספר של השניים אל מול מאמריו של ברגמן מהם, לטענתו, הם הועתקו.

בתביעה מצוין כי לאחר שהתברר לברגמן כי משעל ובר זהר ממשיכים להעתיק מפרסומיו הוא הודיע להם על כוונתו לתבוע אותם והצדדים קיימו הליך גישור, שלא צלח: "בניסיון חסר תום לב להקדים את תביעתו הצפויה של ד"ר ברגמן ותוך שהם עושים עצמם כאילו הם מוכנים לקבל את ידו המושטת לשלום של ד"ר ברגמן, הנתבעים שכנגד אצו רצו לבית המשפט הנכבד, במהלך הפגרה" והגישו תביעת דיבה נגד ד"ר ברגמן. משעל ובר זהר טענו כי ברגמן הוציא דיבתם במסגרת פניות שלו למו"לים בחו"ל בהן התרה בהם לבל יוציאו לאור בחו"ל את הספר המפר.

בנוסף לתביעה בגין העתקה תובע ברגמן ממשעל ובר זהר גם פיצוי כספי בגין הוצאת דיבה נגדו שנכללה בתביעה שהגישו נגדו, ובהודעה שהופצה על ידם לכלי תקשורת בישראל באמצעות משרד יחסי ציבור ששכרו לטובת העניין.

עו"ד גיל בר-זהר, בא כוחם של ניסים משעל ומיכאל בר-זהר, מסר בתגובה: "מדובר בתביעת שווא מופרכת הממחזרת טענות שכבר נדחו בעבר. והכל במטרה ליצור משקל נגד מלאכותי לתביעה האמיתית והיא תביעתם של בר-זהר ומשעל נגד ברגמן. אכן הנייר סובל הכל, ונראה כי במקרה זה הוא סובל רבות. האמת, כמו גם אמינותו של ברגמן, תתברר עד מהרה בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully