וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילה חסון על פרשת גלנט: "ברגע שיוסר צו איסור הפרסום, המציאות תהיה מטלטלת"

11.11.2013 / 13:31

בפאנל בנושא פרשת גלנט-הרפז-אשכנזי שנערך היום בכנס אילת אמרה מגישת "יומן": "לא נתקלתי בעוצמה כזו של חתרנות בשום מקום אחר". רון בן ישי: "זהו יום כיפור של העיתונות"

"ברגע שיוסר צו איסור הפרסום והציבור ייוודע לשיחות שנערכו מלשכת הרמטכ"ל אז המציאות תהיה מטלטלת", אמרה היום (שני) עיתונאית ערוץ 1 ומגישת "יומן" איילה חסון, כך בפאנל "צו 8 לתקשורת/התקשורת המגויסת" שעסק בפרשת גלנט-הרפז-אשכנזי ונערך בכנס אילת לעיתונות 2013.

"אני חושבת שלפרשה יש יכולת נפץ. הקשרים, השיח והמעללים, החיבורים עם הפוליטיקאים, עם עיתונאים וקציני צהל, אז דעתם תהיה ברורה ומגובשת. לא נתקלתי בעוצמה כזו של חתרנות בשום מקום אחר. בחקירת משטרה שנסגרה ע"י יד נעלמה יש תיעוד סמס בין רונית אשכנזי להרפז שדנים בתכני התמונות. למה צ'יקו תמיר סולק פתאום מצה"ל? הגעתי לפרשה כחברה טובה של גבי אשכנזי. אנחנו נפגשים באירועים של חברים. הגעתי לפרשה מהמקום הזה כהתחלתי לשמוע את הסיפורים. נפתחה פרשת המשטרה ולאחר שבועיים פגשתי במקרה חבר טוב של המפכ"ל והוא אומר לי 'אשכנזי עבריין'.

"מיד צלצלתי לקצינים בכירים וביררתי במה מדובר, סיקרן אותי והלכתי לעומק ונלחמו בי כדי לחסום אותי, כך נלחמתי יותר כדי לגלות". לדבריה, "כולנו יכולים לפרשן ולהגיד טקסטים בומבסטיים. אבל מה חשוב הוא הפרטים והעובדות וזו העבודה העיתונאית שנעלמת מהעולם. האם העובדה שארז וינר אומר להרפז שרק גלנט לא יהיה רמטכ"ל, העובדה שרמטכ"ל מרמה, בא לחוקרי משטרה ומסתיר מסמך אצלו, למה את זה הוא מסתיר? מה ידעת שמסריח שם שהסתרת את זה? צריך ליצוק תוכן בדברים, עובדות ולא כותרות".

"היועץ המשפטי לממשלה קיבל החלטה על סמך טקסטים שנאמרו ונשמעו, שבהם למשל דובר צה"ל חותר תחת מינוי. אני בשבוע שעבר דיברתי עם מתן וילנאי, שהיה שר בממשלה, שטוען שקיבל איום מדובר צה"ל", הוסיפה.

פרשת גלנט,הרפז,אשכנזי. ברני ארדוב
"אף פעם לא היה שום דבר דומה לפרשה הזו". משתתפי הפאנל/ברני ארדוב

אלוף במיל. יוסי פלד, אמר: "האירוע בעיני הוא מזמן לא המכתב המזוייף. בהיותי שר בממשלה פניתי לברק ואמרתי לו שהם הצליחו לבלבל את עם ישראל, אנחנו כבר לא יודעים מי ממונה על מי. הדרג המדיני והדרג הצבאי. הפרשה תיגמר לא טוב מבחינת לובשי המדים. אף פעם לא היה שום דבר דומה לפרשה הזו. אני מסרב לדבר על גופו של איש אלא על העיקרון. היו מאבקים בעבר. היו אנשים שהיה אפשר לפתוח עליהם אלבומים, כאלו שהפיצו עליהם שמועות כדי לנטרל אותם".

"העיתונאים נרתמו למאבק של שני אגואים מטורפים"

רון בן ישי מ-ynet התייחס אף הוא לדברים, ואמר: "בפרשת הרפז עיתונאים נותנים לנוכל הזה להוביל אותם באף, זהו יום כיפור של העיתונות הישראלית שעדיין נמשך. הקטסטרופה נמשכת. זה התחיל בזה ששני עיתונאים בכירים שקיבלו מסמך עם לוגו של אייל ארד ולא טרחו לשאול אותו אם המכתב יצא ממשרדו. היה אפשר לחכות יומיים עם הסיפור. זה הקטן בחטאים- השאר היה דבר שאני לא מוכן לסבול אותו. יושבים פה עיתונאים שמעורבים בסיקור . הקטסטרופה היא שהעיתונאים לקחו צד תמורת טובות הנאה. אמנם לא תמורת כסף אבל די דומה. נרתמו למאבק של שני אגואים מטורפים, אגואים שמפריעים לאינטלקט. האנשים הללו ועוזריהם הפגינו יצירתיות בגיוס עיתונאים למסע הנורא הזה. ראיתי ראיון עם הרפז בו המראיין עבר כל עבירה עיתונאים אפשרית. העיתונאי עשה הנחות לנוכל כי הוא מספק לו את הסחורה. עיתונאים חטאו בצורה שלא תאומן".

שלמה רז, דובר משרד מבקר המדינה: "כמדיניות, מבקר המדינה מדבר באנדר-סטייטמנט. העיתונות היא אינה גוף מבוקר. אם מבקר המדינה מצא לנכון כן להכניס את הדברים האלה, זה כי אנשי המבקר היו בהלם, בעיקר מהפער העצום בין מה ששמעו מהמפגשים עם עיתונאים לבין מה שקראו בפומבי. היו עיתונאים שבאו מניסיון לעשות מניפולציה. מעבר לניסיון להיפגש עם אנשי מבקר המדינה, הם ביקשו פגישות נוספות - גם ישירות עם מבקר המדינה. את חלקן אני מכיר, ואת חלקן, בהגינות, לא. היו אף ניסיונות בנוכחות מבקר המדינה הקודם, גם לאיים. היו פרסומים שנועדו להרתיע את מבקר המדינה ולהכפיש אותו. קבלתי טלפונים ואמרו לי, שאדע, שהם יודעים על מבקר המדינה כל מיני דברים. לקח לי זמן להפנים את העניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully