וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס אילת: מי אמר סיקור תהליך שלום ולא קיבל?

12.11.2013 / 18:08

מתיחות הערב בין יוסי שריד, הכותב ב"הארץ" ובין כתב חדשות 2 אודי סגל, בפאנל שדן בסיקור תהליך השלום: "אמרתם לצופים שלכם שההסכם רע רע רע. מאיפה אתם יודעים שהוא רע?"

מבוכה נרשמה הערב בקרב קהל הנוכחים בפאנל "מי אמר תהליך שלום ולא קיבל" בהנחיית יואב לימור כאשר ראש מועצת בקעת הירדן דוד לחיאני שנכח בקהל קטע את הדיון וצעק ללימור: "שתוק, אל תדבר על דברים שאתה לא מבין".

ראש המועצה חזר על הדברים כמה וכמה פעמים וגרם למהומה בקהל, את הדברים הוא אמר בעקבות הערה של לימור על אירוע פליטת כדור שהתרחש לאחרונה בשטחים. לימור, כתב צבאי לשעבר, אמר כי בשיחות שלו עם גורמים בצבא עולה כי ייתכן והאירוע הוא באחריות המתנחלים ולא באחריות הצבא. ראש המועצה קטע את הפאנל וצעק "שישתוק, שלא ידבר. אסור לו לדבר על דברים שהוא לא מבין". לימור לא נשאר חייב, וענה לו: "אתה לא יודע איזה שיחות אני עושה ועם מי".

בפאנל השתתפו גם כתב חדשות 2 אודי סגל, יוסי שריד, סגן שר הביטחון דני דנון, העיתונאי מנשה רז, דוברת מטה בנימין תמר אשרף וד"ר רפי מן מאוניברסיטת אריאל. מתיחות נרשמה גם בין יוסי שריד, הכותב כיום בעיתון "הארץ" ובין כתב חדשות 2 אודי סגל. "חדשות 2 אמרו לצופים שלהם שההסכם (בין ארה"ב לאיראן בנושא הנשק הגרעיני ד.ו.) רע רע רע", אמר שריד. "מאיפה הכתבים יודעים שהוא רע? מאיפה אודי סגל יודע את הפרטים של ההסכם?", אמר. סגל ענה לו ש"גם כותבי עיתון 'הארץ' לא תמיד מדייקים בעובדות – הנה למשל, העובדה, שצופי ערוץ 2 קיבלו זווית מקיפה יותר על ההסכם עוד לפני קוראי הארץ".

כנס אילת 2013: מישהו אמר תהליך שלום ולא קיבל. ברני ארדוב
"המשא והמתן המדיני משעמם מבחינת סיקור? זו אמירה מטרידה". משתתפי הפאנל/ברני ארדוב

"האדם הרגיל שפותח טלוויזיה או עיתון לא רואה את האינתיפאדה ביו"ש"

מנשה רז טען שהימין בישראל מנהל קמפיינים בתקשורת ובעל השפעה רבה יותר על התקשורת מאשר השמאל, וכי ההטייה הפוליטית בתקשורת נוטה לימין. יואב לימור נזף בו על התזמון המאוחר של הדברים. "ישבת מאה שנה בערוץ 1 ככתב בכיר, למה לא שמת את המפתחות על השולחן אם כך?", שאל לימור. "כן שמתי את המפתחות וכן הראו לי את הדרך הביתה", ענה רז. לימור לא קיבל את התשובה. "שידרתי איתך כל הזמן, למה לא אמרת את הדברים?". רז ענה: "לא יכולתי".

דוברת מטה בנימין אמרה שלמרות הנטייה הפוליטית של "מקור ראשון", מעריב, ערוץ 1 ו"ישראל היום" – עדיין ציבור המתנחלים מופלה לרעה בתקשורת. "איך את אומרת שבמעריב אתם לא מקבלים בית?", שאל לימור. "נכון שיש לו את מעריב ומקור ראשון, ויש את ישראל היום שהוא של ביבי ולא ברור לנו אם הוא מייצג אותנו – אבל האדם הרגיל שפותח טלוויזיה או עיתון באופן כללי הוא לא רואה את האינתיפאדה המטורפת שמתרחשת כעת ביהודה ושומרון".

"התקשורת היא לא ימנית ולא שמאלנית, היא אופורטוניסטית"

רפי מן אמר שהתפקיד של עיתונות במדינה דמוקרטית הוא "לא להיות להקת מעודדות של הממשלה, אלא לשאול שאלות על התפקוד ולהצביע על התקלות". הוא אמר שדבריו של אודי סגל, שאמר שהמשא והמתן המדיני משעמם מבחינת סיקור, זו "אמירה מטרידה. אני מצפה שהתקשורת תיכנס לעובי הקורה ואם היא לא מצליחה להבין, זה כשלון של התקשורת".

שריד סיכם: "אומרים שהתקשורת היא כלב השמירה של הדמוקרטיה. ובכן, עם כלב כזה לא מגיעים רחוק. מתי הוא נובח? לא כל שכן, מתי הוא נושך? בואו נסכים שהתקשורת היא לא ימנית ולא שמאלנית, היא אופורטוניסטית. היא רוצה רייטינג ולכן פונה למכנה המשותף הנמוך ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully