וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלי אינס תובעת 5 מיליון ש' מכלי תקשורת: "מסע השמצות חסר תקדים"

לא שוכחת, לא סולחת: ד"ר אינס, שהתלוננה לפני כשלוש שנים על כך שהוטרדה מינית על ידי ניצב בדימוס אורי בר-לב, הגישה אתמול תביעת דיבה: "קמפיין אכזרי ביותר ורחב היקף"

ד"ר אורלי אינס, שהתלוננה לפני כשלוש שנים על כך שהוטרדה מינית על ידי ניצב בדימוס אורי בר-לב ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים דאז חגי פלד, הגישה אתמול (שלישי) תביעת בגובה חמישה מיליון שקל נגד שורה ארוכה של כלי תקשורת ועיתונאים בעקבות שורת פרסומים הקשורים אליה, אותם היא מכנה "מסע השמצות חסר תקדים בתולדותיהן של קורבנות עבירות המין בישראל". לפני כשנה הגישה אינס תביעה נגד מספר כלי תקשורת, על פי חוק הגנת הפרטיות, לאחר שלטענתה הובילו לחשיפת זהותה, למרות היותה קורבן עבירות מין.

בין הנתבעים: העיתונים ידיעות אחרונות, מעריב, ישראל היום וגלובס ואתר האינטרנט של יואב יצחק news1. בין העיתונאים הנתבעים איתמר לוין ויהודה קונפורטס מאתרו של יצחק, אבי אשכנזי, נועם שרביט ובן כספית שעבדו במעריב, ועדי מאירי מ"קול ישראל".

"אישה אחת, בלונדינית-לא-מלידה, העיפה בהבל פה קצינים בכירים"

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין שלומי הדר וירון זמר ממשרד רונאל פישר ושות?, נטען כי הפרסומים אודות הפרשה היו "קמפיין אכזרי ביותר ורחב היקף, שתכליתו לייצד כלפי ד"ר אינס דעת קהל שלילית, לבצע בה 'רצח אופי' ולמתג אותה בעיני הציבור והרשויות כ'איש הרע', ללא חמלה ורחמים ובאמצעות מניפולציות זדוניות ושקרניות".

בין השאר, בתביעה נטען כי העיתונאי יואב יצחק וכותבים נוספים באתר news1, שנתבעו כבר על ידי אינס בתביעתה הקודמת, פרסמו שורה של כתבות מכפישות, לטענת אינס, אשר בין השאר נטען בהן כי היו לה קשרים רומנטיים עם פוליטיקאים וכי זכתה במשרה ללא מכרז. בתביעה גם מובאים ציטוטים ממספר כתבות ב"ידיעות אחרונות", בהן כתבה במוסף לשבת בה נכתב כי "אישה אחת, בלונדינית-לא-מלידה, העיפה בהבל פה קצינים בכירים מהמשטרה".

אינס טוענת כי כלי התקשורת ייחסו לה שורה של פרשיות רומנטיות, מתחו ביקורת מגמתית על התוכנית "עיר ללא אלימות" שהגתה, ופרסמו תמונות שהציגו אותה כ"אישה כוחנית ופייתנית, וזאת אל מול עברייני המין, שתמונות ידידותיות או משפחתיות שלהם ליוו פרסומים אודותם".

"הפכה מאשת מקצוע מוערכת לאישה שבורה, מבוזה ומנודה"

"ד"ר אינס הפכה באחת מאשת מקצוע מוערכת מאוד, יזמית ואשת משפחה, לאישה שבורה, מבוזה, מנודה וכמעט חסרת מעש. שמה הטוב והמוניטין המקצועי שלה, שנבנו משך שנים רבות בעבודה קשה, נופצו לאחר שהיא הוצגה בציבור כאישה פרוצה, קלת דעת, חסרת עקבות ומוסר, כאדם מושחת וכאשת מקצוע כושלת", נכתב בתביעה.

לפני כשלוש שנים טענה אינס כי במהלך כנס שנערך באילת היא הוטרדה על-ידי ניצב בר-לב. בהמשך פתח היועץ המשפטי לממשלה בחקירה נגד בר לב, שנחשב למועמד לתפקיד המפכ"ל. בסוף החליט היועץ שלא להגיש כתב אישום נגד בר לב, לאחר שהוא החליט לפרוש מהמשטרה והתנצל בפני אינס. פלג ננזף ופרש מהשירות הציבורי.

כלי התקשורת המצוינים בתביעה; "ידיעות אחרונות", "מעריב", "ישראל היום", "גלובס" ואתר האינטרנט "news1" - נמנעו עד כה מלהגיב לתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully