וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיניים בגב

13.11.2013 / 16:02

בידיעות אחרונות מאשימים את "העין השביעית" בראיון מוטה נגדם, ובאי הכנסת תגובה במלואה. על הדרך הם רומזים לצביעות של העומדים מאחורי האתר. עורך ''העין': "מדובר בקשקוש"

חילופי האשמות בין "ידיעות אחרונות" ואתר ביקורת התקשורת "העין השביעית": לוואלה! ברנז'ה נודע כי באתר סרבו השבוע לדרישת העיתון לפרסם מכתב מאת כתב העיתון לשעבר בני ברק, עמו הם פרסמו ראיון פרישה. במכתב, אשר לבקשת העיתון נשלח על ידי ברק כתגובה לראיון עימו, רצו ב'ידיעות' להמחיש את כוונת 'העין', כך לטענתם, לפגוע בהם.

באתר העין השביעית פרסמו ראיון נרחב עם ברק, אשר עבד ב"ידיעות אחרונות" כארבעה עשורים והגיע לאחרונה לגיל הפנסיה. בראיון הוא גם, בין היתר, מבקר את מקום עבודתו. ב"העין השביעית" העבירו לעורך העיתון רון ירון כמה מהדברים שאמר לצורך קבלת תגובה: כל למשל ביקשו מירון שיתייחס לטענה כי נוני מוזס גנז ידיעה שלו ואחרי כך התנצל, או שלאחר ביקור של שי אגסי במערכת ניתנה "הוראה מלמעלה" להסיר ידיעה שלילית על חברת "בטר-פלייס", או שידיעות נכנסות לעיתון על פי זהות הכתב ולא על פי טיבן.

רון ירון העביר את השאלות לברק, והוא פנה בכתב לאורן פרסיקו מ"העין השביעית". כך לדוגמא, כתב ברק כי "כאשר דיברנו על התערבות מלמעלה בפרסום הידיעות שלי במהלך שנות עבודתי בעיתון – אמרתי לך כי מלבד שני מקרים בודדים (בעבר הרחוק) מעולם לא הייתה התערבות או פסילה של ידיעות שלי. אלו היו שני המקרים היחידים בתקופה של 38 שנים, שבהן הבהרתי לך שלא הייתה התערבות במה שכתבתי. ולכן הצגת שני המקרים הללו כמייצגים מדיניות - היא ממש עיוות של שיחתנו". דוגמא נוספת שנתן ברק קשורה לשביתת עובדי הדפוס והמנהלה. ברק כתב לפרסיקו כי "אכן סיפרתי לך שאני התייצבתי בזמנו לצידם של ועדי הדפוס והמנהלה ונגד הוועד שלי שתמך בהנהלה, אבל ציינתי באותה שיחה כי למרות שההנהלה בוודאי לא אהבה את מה שעשיתי - הם קיבלו בכבוד את עמדתי ולא נקטו נגדי בצעדים".

ברק סיכם את מכתבו בכך ש"אם השאלות שנשלחו לעורך העיתון הן אלה שצריכות לשקף את תוכן השיחה שלנו, שארכה כשעתיים וחצי ולהציג אותי כמי מטיל בוץ ב"ידיעות אחרונות", זה יהיה סילוף של תוכן השיחה", והזהיר את האתר שמא "החץ כבר תקוע – ועכשיו מסמנים את המטרה". באתר, כאמור, סרבו לפרסם את הדברים.

"במקום לענות ביושר על התיאורים הלא מחמיאים, בחרו לשלוח מכתב"

עורך אתר "העין השביעית" שוקי טאוסיג הדגיש השבוע בפני וואלה! ברנז'ה כי ברק לא חזר בו מהדברים שאמר בראיון. לדבריו, "מדובר בקשקוש. לפני פרסום הראיון עם עיתונאי 'ידיעות אחרונות' הפורש בני ברק, נשלחה לעורך העיתון רון ירון רשימת שאלות לתגובה. מטבע הדברים, הרשימה כללה את העובדות השליליות המתוארות בריאיון, ולא את אלו החיוביות", הוא אומר בתגובה. "בהנהלת 'ידיעות אחרונות' שלחו את רשימת השאלות לברק, אשר לא חזר בו מדבר שסיפר לנו, אך משום שרשימת השאלות שהנהלת העיתון שלחה לו הציגה תמונה חד-צדדית ושלילית, הביע במכתב את תקוותו כי הראיון שיתפרסם יביע את מלוא קשת הגוונים של דבריו".

"כפי שיכול להתרשם כל מי שקרא את הראיון שהתפרסם אצלנו באתר", מוסיף טאוסיג, "הוא אכן מציג הן את החוויות וההתרשמויות החיוביות של ברק משנותיו ב'ידיעות אחרונות', כמו גם את השליליות. למרות זאת, ב'ידיעות אחרונות', במקום לענות ביושר על התיאורים הלא מחמיאים, בחרו לשלוח ל'העין השביעית' קטע מהמכתב של ברק בדרישה כי הוא יתפרסם בלא תגובה או שלא נפרסם תגובה כלל. אנו בחרנו באפשרות השנייה, בקבוצת 'ידיעות אחרונות' בחרו - לא בפעם הראשונה - להעביר את זירת הדיון אל אתרי הברנז'ה. אם כן, יקרא הקורא וישפוט", דברי טאוסיג.

בני ברק: "רק שתי מילים - כל הכבוד!!!"

ואולם, בזאת לא תמה הסאגה: כתבת בכירה ב"ידיעות אחרונות" אמרה היום לוואלה! ברנז'ה: "ראוי שאתר 'העין השביעית' המבקר מידי יום את האתיקה של כלי התקשורת לא יתנהג בעצמו בחוסר אתיקה".

ומה אמר בני ברק עצמו לאחר שקרא את הכתבה המוגמרת? הוא דווקא היה מרוצה. "רק שתי מילים- כל הכבוד!!!", כתב לאנשי העין השביעית. וביקש: "אם אפשר גם להוסיף: משקף לחלוטין את תוכן השיחה שלנו".

ב"ידיעות אחרונות" סרבו למסור תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully