וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכות השלטון: להדיח את אייל גולן ומשה פרץ מתכניות הריאליטי

14.11.2013 / 11:04

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום לבג”ץ נגד הרשות השנייה בדרישה למנוע הענקת במה למואשמים בעבירות: ”מחדל בלתי סביר תוך הפרה של הוראות החוק על ידי הזכייניות”

הטאלנטים החשודים בהעלמות מס מגיעים לבג"ץ: התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (חמישי) כנגד זכייניות הטלוויזיה המסחרית קשת ורשת בדרישה מהרשות השנייה לקבוע הנחיות שימנעו מלתת במה למואשמים בעבירות ולהרחיק את הזמרים אייל גולן ומשה פרץ מהנחייה.

כזכור, חודש לאחר עליית "הכוכב הבא" של קשת לאוויר, בה משמש גולן כשופט, הוגש נגדו ונגד חברת ההפקות שבבעלותו ("ליאם הפקות") כתב אישום חמור בגין עבירות של העלמות מס בהיקף של מיליוני ש"ח. זאת, בהמשך למעצרו של מר גולן, יחד עם מנהלים נוספים בחברת ההפקה, בשנת 2011. כמו כן, באוקטובר 2013 החלו שידורי התכנית "אקס פקטור ישראל", במסגרתה משה פרץ מחזיק גם הוא בתפקיד "שופט", זאת כאשר במאי השנה הוגש כנגדו ונגד אמרגנו כתב אישום, בין היתר בגין עבירות של העלמות מס בהיקף של כמיליון ש"ח.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה בעתירה, כי "הרשות השנייה הינה הגורם המפקח על שידורי הזכייניות בערוץ 2. החוק מקנה לה סמכויות פיקוח, ומתווה את הדרך בה עליה לפעול. בין היתר, חובה על הרשות השניה לפעול לטובת הציבור, תוך קידום אזרחות טובה וחיזוק ערכי הדמוקרטיה. לשם קידום תכליותיה אלו, על הרשות השניה להתוות מדיניות, לקבוע כללים ולהנחות את הזכייניות על מגבלותיהן בהעדפת השאת הרווחים על פני טובת הציבור".

עוד מדגישים בתנועה כי "לרשות השנייה חובה לפעול להדחתם מתפקידם כ'שופטים' בתוכניות מציאות בעלות מדרוג כה גבוה, המשודרות בשעת צפיית השיא. בפני הרשות השנייה עומדות אפשרויות רבות, בין קלות ובין חמורות, להביא לשינוי המצב הקיים. משבוחרת הרשות השניה שלא לפעול כלל, יש בכך הפרה של הוראות החוק על ידי הזכייניות, כאשר הרשות השנייה חוטאת לתפקידה ואיננה מקיימת את חובתה כחוק, כנדרש מגוף אסדרה. הימנעותה מלפעול אף מהווה פגיעה ברורה בשלטון החוק ועולה כדי מחדל בלתי סביר באופן קיצוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully