וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה עיתונאים ישראלים נעצרו ברשות הפלסטינית

18.11.2013 / 19:35

אליאור לוי מאתר ynet, גל ברגר מרשת ב' וכתבת של ה"וושינגטון פוסט", אשר על פי גורמים בצה"ל נכנסו לשטחי A ללא אישור צבאי, נעצרו על ידי המשטרה הפלסטינית ועוכבו לחקירה

שלושה כתבים לענייני פלסטינים נעצרו הערב (שני) בקבר יוסף שבשטחי הרשות הפלסטינית ועוכבו במחסום חווארה ליד שכם. העיתונאים הם אליאור לוי מאתר ynet, גל ברגר מרשת ב' קול ישראל ורות אגלש כתבת העיתון "וושינגטון פוסט".

השלושה, אשר על פי גורמים בצה"ל נכנסו למקום ללא אישור של הצבא, נעצרו על ידי המשטרה הפלסטינית והועברו על ידה לנציגי צה"ל והמנהל האזרחי אשר שהו בצד הישראלי של המחסום. הם עוכבו במקום עד להגעת המשטרה למקום. גורמי צבא הזכירו הערב כי המעשה מהווה הפרת צו אלוף, שכן שטח קבר יוסף נמצא בשטחי A של הרשות הפלסטינית. גורם בתא הכתבים לענייני פלסטינים אמר לוואלה! ברנז'ה כי קציני צה"ל והמנהל האזרחי התנהגו אל השלושה בגסות. "אני מציע למח"ט שומרון ולסגן הרמת"ק (ראש מנהלת התיאום והקישור, ד.א.) ואנשי צה"ל שעיכבו אותנו שם ללמוד נימוסים מהקולגות הפלסטינים שלהם איך מתייחסים לעיתנאים ישראלים", אמר.

מנגד, כתב המסקר את האזור גינה את החקירה הממושכת של השלושה ואמר ש"אחר כך שלא יתפלאו במשרד החוץ שישראל מדורגת במקומות האחרונים בכל מה שקשור לחופש עיתונות במזרח התיכון. אם עוצרים כתבים לענייני פלסטינים ופותחים להם תיקים במשטרה - אי אפשר אחר כך לבוא בטענות על פגיעה בחופש העיתונות במדינות שכנות". הכתב הסביר כי על מנת לקבל אישור לסקר בשטחי A הכתבים נרדשים לחתום על טופס ויתור אחריות של הרשויות כלפיהם, ולכן הם מעדיפים שלא לחתום עליו.

"אף אחד בצבא לא שואל את עצמו איך הם שם ללא תיאום"

מתא הכתבים לענייני פלסטינים נמסר הערב כי "תא הכתבים לענייני פלסטינים מגנה בחריפות את העיכוב של העיתונאים, תחילה על ידי הצבא במשך שעה וחצי ולאחר מכן במשך כארבעים דקות על ידי המשטרה. במשך שנים כתבים לענייני פלסטינים נכנסים לשטחי A לצורך עבודתם השוטפת מבלי לתאם את כניסתם עם רשויות הצבא, על אף הנוהל הקיים. תמוה שבמשך שנים כתבים משדרים מהאזור ומתפרסמות כתבות שצולמו שם ואף אחד בצבא לא שואל את עצמו איך הם שם ללא תיאום".

בדובר צה"ל הפנו לקבלת תגובה משטרת ישראל. ממחוז יהודה ושומרון של המשטרה נמסר לוואלה! ברנז'ה כי "עבירה על צו אלוף נחשבת למעשה פלילי, ועל כן העיתונאים טופלו על ידי המשטרה. יחד עם זאת, כיוון שמדובר בעיתונאים, הוחלט לקחת את פרטיהם האישיים ולשחררם ללא חקירה, והנושא ייבחן בהמשך בהתאם למדיניות צה"ל והמשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully