וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד גל"צ: "אדם עוד לא נחקר אך בתודעה הוא כבר אנס ובעל קטינות בגלל התקשורת"

19.11.2013 / 13:29

קרן נויבך על פרשת הזמר והקטינות: "התקשורת נכשלה, תפקיד העיתונאי הוא להיצמד לעובדות ולא לחרוג ממה שכתב המשטרה מביא", כך ביום עיון בנושא "גלגל"צ מתזמנת 20 שנה"

"ההתנהלות של התקשורת היא תולדה של טראומה תקשורתית מפרשת קצב מפני שבאותה פרשה היו עיתונאים ששמעו ולא פרסמו", אומר היום (שלישי) מפקד גלי צה"ל ירון דקל בהתייחסו לפרשת הזמר המפורסם. לדבריו "אדם עוד לא נחקר אך בתודעה הוא כבר אנס ובעל קטינות בגלל התקשורת". דקל אמר את הדברים ביום עיון בנושא הרדיו "גלגלצ מתזמנת 20 שנה" אשר נערך במכללה אקדמית עמק יזרעאל.

כיתת האומן של דקל בהשתתפות שדרנית "קול ישראל" קרן נויבך, דנה בשאלה האם הרדיו יכול להשפיע על סדר היום החברתי. השאלות שעלו בפאנל עסקו במעמדו של הרדיו מול השיח הציבורי, ומהם ההבדלים בין שידורי אקטואליה ברדיו ציבורי לרדיו מסחרי? בשיח ביניהם התמקדו בפרשת הזמר המפורסם ובשאלה האם התקשורת עושה את תפקידה כראוי.

"התקשורת מגלה חוסר אחריות קיצוני בפרשות"

"ישנם כללים מסוימים שהתקשורת לא עמדה בהם ובכך היא נכשלה, תפקיד העיתונאי הוא להיצמד לעובדות ולא לחרוג ממה שכתב המשטרה מביא", אמרה נויבך, והוסיפה כי "כיום נשים מפחדות להתלונן, "התקשורת מגלה חוסר אחריות קיצוני בפרשות הללו כלפיי המתלוננות ומעבירה אותן מסע ייסורים נוסף", דבר הגורר לדעתה לירידה בכמות המתלוננות. בנושא הרדיו דקל אמר כי הוא עצמו מתאים את הערכים העיתונאים שלו למה שהקהל שלו מצפה ממנו.

בתגובה ענתה נויבך כי "האחריות שלנו בתור עיתונאים היא לבחון את הגבולות שלנו כל יום מחדש, חלק מהתפקיד של כל מי שמחזיק מיקרופון ביד, הוא לברור את מה שמגיע אליו ולפרסם במינונים נכונים את הצהוב והאקטואלי".

"הרדיו גוסס, הרדיו זקן, לא גדל כמעט אף כוכב ברדיו בעשור האחרון"

בפאנל שהתמקד בנושא הרגולציה ברדיו ועתיד הרדיו בישראל ובו לקחו חלק אבי משולם, ירון דקל, שי באב"ד, ארז טל, ד"ר רפי מן, אלדד קובלנץ ודני נישליס דנו בנושא המעמד המיוחד בכל הנוגע לשידורי אקטואליה. ובנוסף דנו בשאלה האם יש צורך לשנות את הפורמט של יומני הרדיו, ואיך הרדיו המסורתי אמור להיערך לקראת השינויים הטכנולוגיים הצפויים.

דקל אמר כי עתיד הרדיו להיות יותר מפולח, יותר עכשווי וקליל וכי המאזינים צריכים לקבל את מה שהם אוהבים אך עם זאת הרדיו עדיין יהיה מכשיר שיאזינו לו בנהיגה. ארז טל, בניגוד אליו, אמר כי "הרדיו גוסס, הרדיו זקן, לא גדל כמעט אף כוכב ברדיו ב10 השנים האחרונות, המגישים זקנים וכך גם המאזינים", עוד טוען טל כי, המודל של הרדיו לפיו משדרים פרסומות ומאזינים להן- גוסס ומת". לדבריו, "גלגל"צ חרגה בהצלחתה, כי היא לא עובדת עם פרסומות. הרדיו יצטרך להמציא את עצמו מחדש או שימות". באותה דעה עם טל נמצא דני נישליס, בעליו של רדיו חיפה ורדיו תל אביב " אני מאוד מודאג, פעם כל אחד היה מאזין לארז טל, ירון דקל, היום אין כבר כוכבים. אנחנו חיים בעולם משתנה וזה משפיע על הרדיו, אין את 'הדבר הבא ברדיו'".

בנושא הרגולציה, טען נישליס, כי לרדיו האזורי יש יחס רגולטיבי שונה מתחנות רדיו ציבוריות, "קול ישראל יכולים לעשות מה שבא להם, אין להם בכלל רגולציה יש אנרכיה", הוסיף טל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully