וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר מוחא למפכ"ל המשטרה: "פתח בחקירה פלילית נגד מנכ"ל רשות השידור"

26.11.2013 / 13:07

מנכ"ל אגודת העיתונאים בת"א יוסי בר מוחא פנה למפכ"ל המשטרה דנינו בדרישה לפתוח בחקירה נגד מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם: "מנהל את הרשות כמו בסטה בשוק"

אגודת העיתונאים ממשיכה במאמציה להביא להדחת הנהלת רשות השידור: מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר מוחא פנה למפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו בדרישה לפתוח בחקירת משטרה מיידית נגד מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם ועוזרו הבכיר זליג רבינוביץ' "אשר בפועל הוא המנכ"ל", כך במילותיו של בר מוחא. מלבד מפכ"ל המשטרה נשלחה הפנייה גם למבקר המדינה יוסף שפירא ולמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אבי ליכט. בר מוחא טוען כי יש לחקור את השניים בגין עבירות פליליות ובהן מרמה והפרת אמונים. ברשות השידור מכחישים בתוקף את הדברים ואומרים על בר מוחא בתגובה כי "דמיונו הפורה ומוחו הקודח, לא מותירים רושם כל שהוא".

בר מוחא טוען כי בן-מנחם ורבינוביץ' פועלים כדי לקדם הפקות חיצוניות למקורביהם ומוסרים עבודות ללא מכרז תוך שהם עוקפים את הדרגים המקצועיים, מנהלי החטיבות והמחלקות בטלוויזיה ומוסרים הפקות בהיקף של מאות אלפי שקלים המסתכמות במאות מיליוני שקלים בתוך שנתיים. "לעיתים הפקות אלה נמסרות אגב מניעת עבודה באופן זדוני ונקמני מעובדי השידור הקבועים המקבלים שכר וזאת בשעה שבטלוויזיה מחלקות איכותיות, כמו למשל מחלקת התעודה המשוועות לתקציב ולמשאבים ראויים לצורך הפקותיה", טוען בר מוחא.

"חבורה שמנהלת את הרשות כעסק פרטי בסגנון בסטה בשוק"

עוד מציין בר מוחא כי היקף ההפקות שהוצעו לרשות על ידי מפיקים פרטיים שלא באמצעות "קול קורא", עולה בשיעור ניכר על זה שהותר בנוהל ההתקשרויות של הרשות. "במרביתן של הפקות אלה מטפל רבינוביץ' באופן אישי", נטען. "זאת ועוד ניכר כי רבינוביץ' פועל נמרצות כדי למנוע פרסום 'קול קורא' המאפשר למפיקים אחרים לבצע את העבודה בעלויות נמוכות יותר".

טענה נוספת של בר מוחא מכוונת אישית כלפי זליג רבינוביץ'. "בן-מנחם ממשיך לדאוג לחבר הקרוב והוא ממנה אותו לשורת תפקידים פיקטיביים בחסותם הוא מנסה לשדרג את שכרו של רבינוביץ' עד לרמה של עד 90% משכר מנכ"ל", הוא טוען, ומפנה לפרוטוקול ישיבת הועד המנהל של רשות השידור אשר אישר את הדברים בסוף שנת 2011.

"רשות השידור שבשידוריה מבקרת לעיתים גופי שלטון וממשל, אמורה לשמש בעצמה אות ומופת להתנהלות ציבורית ראויה, אולם לצערנו הרב היא נשלטת כיום על ידי חבורה שמנהלת אותה כעסק פרטי בסגנון בסטה בשוק", אומר בר מוחא.

"תוכן מכתבו של בר מוחא מעיד על תסכול אדיר"

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "תוכן מכתבו המשתלח וחסר הביסוס של בר מוחא, מעיד על תסכול אדיר, איבוד שליטה והתנהלות מילולית בריונית. בר מוחא מנסה ליצור הד ציבורי שלילי כבר שלוש שנים, ללא הועיל, תוך הגשת תביעות ובג"ץ לבתי המשפט והוצאת מכתבים על גבי מכתבים, לכל גורם אפשרי ולא בוחל בשום אמצעי, לרבות השתלחויות פוגעניות וסגנון דיבור המעידים על אופיו יותר מכל".

"ניסיונם רב השנים של מנכ"ל הרשות ועוזרו הבכיר בשרות הציבורי בתפקידי מפתח וניהול, מעידים על כך שדמיונו הפורה ומוחו הקודח, לא מותירים רושם כל שהוא, שלא לדבר על עובדות על גורמי החוק והפיקוח".

"בר מוחא מנסה להסית את הזרקורים ממנו אל האחרים בכל מחיר ובשל כך עולות תהיות ושאלות רבות האם בגלל כניסתו של גורם נוסף ומרכזי, בדמות איגוד העיתונאים החדש? האם בגלל פסיקה שאפשרה לעיתונאי ynet להיות מיוצגים באגודת העיתונאים של ההסתדרות וקבע שהיא הארגון היציג שלהם ולא בר מוחא והאגודה התל אביבית? או האם בגלל תחקיר מקיף שנעשה בערוץ הראשון אף בימים אלו על התנהלותו? מנכ"ל הרשות ועוזרו הבכיר ימשיכו להילחם לטובת השידור הציבורי ולא יירתעו, כפי שלא נרתעו עד היום", לשון תגובת רשות השידור.

במשטרת ישראל סרבו לומר האם בכוונתם לבחון את הנושא, ומסרו כי "מענה לפניות המתקבלות במשטרת ישראל מועבר ישירות לפונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully