וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה? נא להתלבש בהתאם

26.11.2013 / 16:38

לטענת עינת קליש-רותם שהתמודדה בבחירות על עיריית חיפה, ב”ליידי גלובס” התנו ראיון עימה בלבוש מסוים, אחרת הוא לא יתקיים: ”גם מיונה יהב ויעקב בורובסקי דרשו ללבוש לבן?"

האם מגזין "ליידי גלובס" התנה ראיון עם פוליטיקאית בכך שתתלבש באופן מסוים לצילומים המלווים אותו? עינת קליש-רותם, שהתמודדה בבחירות האחרונות על ראשות עיריית חיפה, טוענת שכן. לדבריה, במגזין בעריכת ורד רמון-ריבלין דרשו כי תתלבש באופן מסוים (חולצה ומכנסיים לבנים - ראו תמונה) לצילומים שילוו את הכתבה שאליה היא תתראיין יחד עם פוליטיקאיות אחרות ולא - הראיון לא יתקיים. ב"גלובס" מכחישים את הדברים.

את הדברים אמרה קליש-רותם בכנס משותף לארגון העיתונאים ותא העיתונאיות בשם "האתגר הפמיניציפלי: על המירוץ הנשי לרשויות המקומיות ואופן סיקורו". השאלה הראשונה שהופנתה אליה עסקה באותו הראיון ב"גלובס", וכמענה היא אמרה כי הראיון עמה הותנה באופן שבו תלבש. "למה הם (מגזין ליידי גלובס, ד.א) לא מראיינים אותי עם יונה יהב ויעקב בורובסקי ודורשים גם מהם ללבוש לבן? לזה הייתי מסכימה", אמרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אישה בלבן כפוי. קליש-רותם ב"גלובס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"צריכה או להתפשט או להיעצר"

קליש-רותם דיברה על הקשיים שהערימה התקשורת בפני מתמודדות בבחירות לרשויות המקומיות. כך למשל סיפרה שכאשר ניסתה להביא את משנתה לגופי התקשורת, נתקלה בקשיים במיוחד באזור שבו היא מתמודדת - העיתונת המקומית בחיפה. לטענתה, אלו נשלטים על ידי תקציבים עירוניים ו"אנשי שלומו של ראש העיר" שמולו התמודדה. היא סיפרה כי בהזדמנות אחרת, כשביקשה להתראיין על נתונים סביבתיים קשים במפרץ חיפה, נאמר לה שכדי להיכנס לעיתון היא "צריכה או להתפשט או להיעצר".

יחד איתה השתתפו בכנס, אותו הנחתה העיתונאית טל שניידר, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, ח"כ עליזה לביא, העיתונאי אבנר הופשטיין והמתמודדת על ראשות עיריית רמת השרון, נורית אבנר. ח"כ עליזה לביא סיפרה שהתקשרה לעיתונאי "הארץ" יוסי ורטר, לאחר שזה כתב שלמפלגת "יש עתיד" יש בכנסת רק ראש ועדה אחת, יואל רזבורוב, העומד בראש ועדת הקליטה והעלייה. כשלביא העירה לו שגם היא ראשת ועדה, טען ורטר בפניה ש"לא מדובר בוועדה סטטוטורית" (אף שהוועדה לקידום מעמד האשה אכן כזאת, ד.א.). במאמרו לא ציין ראשת ועדה נוספת של "יש עתיד", ח"כ עדי קול, שעומדת בראש הוועדה לפניות הציבור. יצוין כי ורטר תיקן בהמשך את טעותו.

עורכת ליידי גלובס ורד רמון-ריבלין ביקשה למסור את תגובתה באמצעות דוברות "גלובס", אשר מסרה: "לא הייתה התנייה בעניין סגנון הלבוש להשתתפות בכתבה. 'ליידי גלובס' ביקש לחגוג את המירוץ של המועמדות בבחירות של הרשויות המקומיות. הוחלט על צבע לבן כדי לשוות חגיגיות לפרויקט. בנוסף לתמונות שפורסמו במסגרת הפרויקט, לעינת קליש-רותם הייתה תמונה גם בעמוד הפותח של 'ליידי גלובס'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully