וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”בערוץ 1 יש הכי הרבה חופש יצירתי. יש לנו העונה דראג קווין ונשא איידס”

1.12.2013 / 11:23

ערב עליית העונה השנייה של "בואו לאכול איתי", מסבירה עורכת התוכנית עדי לוי: "תכניות כמו 'מאסטר שף' מנסות להעביר את איכויות האוכל. אצלנו התוכנית היא על אנשים". ראיון

בעונת שידורי החורף יחזרו בסערה אל המסך תכנית ריאליטי הבישולים: "מאסטר שף" של קשת, "מנטור שף" שתשיק רשת ו"רויאל שף" של yes שכבר עלתה לאוויר. בין כל אלה מסתתרת גם התשובה של השידור הציבורי, ריאליטי הבישול "בואו לאכול איתי" בקריינות של שי אביבי, שחוזרת היום (ראשון) לעונה שנייה ותשודר מדי ערב בערוץ 1.

ברשות השידור היו מרוצים מהעניין סביב התכנית בעונה הראשונה והחליטו שהעונה הנוכחית תשודר פעמיים ביום - לפני "מבט" ולפני חצות. "אני תולה תקוות בשידור הנוסף", אומרת עורכת התכנית עדי לוי בשיחה עם ואלה! ברנז'ה, שמקווה לראות עלייה ברייטינג של העונה הנוכחית. "בערוצים המסחריים יש בשעה הזו משדרי חדשות, ואנחנו נותנים לצופים משהו אחר לסגור איתו את היום".

עדי לוי. נמרוד סונדרס
"נותנים לצופים משהו אחר לסגור איתו את היום". לוי/נמרוד סונדרס

איך זה ליצור תחת תקרת הזכוכית של הרייטינג בערוץ 1?

"זו שאלה מורכבת. נכון שאנחנו עובדים בסביבה בעייתית מהבחינה הזו והיינו שמחים למספרים אחרים, אבל עבור תכנית שמשודרת בערוץ הראשון הנתונים היו טובים. כן זה שונה, אבל הפורמט הזה מצליח לפגוש כמות הגיונית של צופים. האם היית שמחה למקפצה גבוה היותר? ברור, אבל יש לזה יתרונות ויש חסרונות".

זה פורמט שונה למדי בנוף השידורים של רשות השידור.

"נכון, אבל קורים עוד הרבה דברים שם שהם לא ערוץ 1, והם יכולים ללכת לאיבוד שם. 'בואו לאכול איתי' זו תכנית שלא פונה לקהל מבוגר במובהק, כזה שאופייני לערוץ 1. במובן הזה היא באמת תכנית לא אופיינית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מניפולציית הריאליטי היא שולית". "בואו לאכול איתי" צילום: יח"צ)/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הבישול הוא לא העיקר, הוא הכסות"

"בואו לאכול איתי" הוא פורמט בין-לאומי בפיתוח ערוץ 4 הבריטי המשודר ביותר מ-27, ובאנגליה יש לה מעמד של תכנית קאלט. התכנית מפגישה חמישה בשלנים חובבים לחמש ארוחות ערב חגיגיות, בכל פעם בביתו ובאירוח מתמודד אחר. האורחים האחרים מנקדים את החוויה, והבשלן שמקבל את הניקוד הגבוה ביותר זוכה בפרס. את זכויות השידור בארץ רכשה חברת "גיל הפקות" של המפיק אסף גיל, המפיקה בין היתר את תכנית הבישול "מאסטר שף" עבור קשת. לוי מדגישה שהתכנית בניצוחה דווקא שונה, מהותית, מהמתחרות.

"תכניות כמו 'מאסטר שף' עובדות של זה שהן מנסות ומצליחות להעביר את האיכויות של האוכל דרך המסך. אצלנו בתכנית הבישול הוא לא העיקר, הוא הכסות, זו תכנית שהיא על אנשים".

אבל כל עורך של ריאליטי יגיד שהתכנית שלו היא על אנשים.

"יש משהו בתכנית הזאת, דווקא בגלל המימדים הקטנים שלה, שעושה את מניפולציית הריאליטי לשולית. המתמודדים באים לאחרות ערב. לא עשינו עליהם מניפולציות, וזה משאיר משהו מאוד אמיתי. המפגש הוא המעניין והבישול הוא בונוס. הסיפור הוא איך אנשים מתנהלים בתוך המשחק הזה".

"יכול להיות שכל עורך יגיד את זה, אבל 'מאסטר שף' ו'משחקי השף' ואחרות עוסקות באוכל באופן אחר מאיתנו. הם עוסקים באדם מול רכיבים ומה יוצא מהם, והם מצליחים בלהעביר את התחושה של מה הוא בישל שם. אצלנו הניקוד הוא לא רק על האוכל אלא על החוויה שהם עברו. האוכל הוא רק חלק מזה".

אסף גיל. אורי לנץ
התשובה של השידור הציבורי. אסף גיל/אורי לנץ

"היינו מתחת לרדאר, ועכשיו אנחנו במקום אחר"

הוטלו עליכם מגבלות כלשהן בגלל שהשידור הוא ציבורי, למשל, בבדיחות?

"אני חייבת להודות שערוץ 1 זה המקום שקיבלתי בו הכי הרבה חופש יצירתי ever. הם באמת נותנים לנו ולכותבים (דקלה קידר ואסף בייזר, ד.א.) לעשות את התכנית הכי טובה שאנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לעשות. אנחנו אמנם מדברים איתן והם אומרים את דעתם, אבל אין מגבלות. יש לנו העונה דראג קווין, יש לנו נשא איידס, ויש בדיחות על הכל".

במה שונה לעשות עונה שנייה מראשונה?

"ברמת העבודה יש התמקצעות, אנחנו מרגישים כבר פיצחנו משהו ויודעים איך לעשות את זה מבחינה טכנית ובעונה הראשונה הרבה זמן הלך על זה. ברמה היצירתית זה מלחיץ לא פחות ואפילו יותר - קודם היינו יותר מתחת לרדאר, ועכשיו אנחנו במקום אחר. יש לנו חמישים פרקים במשך עשרה שבועות. יש משהו בתכנית יומית שמוסיף אינרציה וצופים מצטרפים לאורך זמן, ואנחנו מקווים שזה יישמר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully