וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 20 שנה: איפה עובדי "חדשות" היום?

1.12.2013 / 12:11

בסופ"ש צוינו 20 שנה לסגירתו של "חדשות" מבית רשת שוקן, שהביא לשינוי בפניה של העיתונות הישראלית והזניק ממנו כמה מהעיתונאים הידועים בישראל. צפו בסרטון זיכרון

בסוף השבוע צוינו 20 שנה בדיוק לסגירתו של עיתון "חדשות" מבית רשת שוקן, עיתון שהביא לשינוי בפניה של העיתונות הישראלית והזניק ממנו כמה מהעיתונאים הידועים בישראל. כ-800 עיתונאים עבדו ב"חדשות" בתקופה בת כעשור בה הוציא אותו עמוס שוקן לאור.

ארי דוידוביץ, שעבד בעיתון בשנתיים האחרונות להוצאתו, העלה לאינטרנט סרטון ובו קטעים שהקליט מהטלוויזיה ביום שבו התבשרו העובדים על סגירת העיתון. "חדשות לא היה רק מקום עבודה, הוא היה בית הספר הטוב ביותר לעיתונות ולתקשורת בישראל, וגם המקום הנכון להיות בו בתל אביב של תחילת שנות התשעים. במלאות 20 שנה לסגירתו, פישפשתי בבוידעם והורדתי את האבק מעל כמה קלטות ישנות, שעליהן הקלטתי מהטלוויזיה באותו יום מר, שבו באנו לעבודה בבוקר ומצאנו על לוח המודעות הודעה: העיתון נסגר".

"בחרתי מספר קטעים קצרים עם כמה מהאנשים שעשו את העיתון ואת התקופה. מוזמנים לשחק במשחק "איפה הם היום". מותר גם להיאנח מעט. היו זמנים".

אז איפה היום העיתונאים המופיעים בסרטון? בוקי נאה מנחה את תכנית הריאליטי "הכפר" בערוץ 10, יואב בירנברג משמש ככתב תרבות ב"ידיעות אחרונות", יואל אסתרון הוא מו"ל העיתון כלכליסט, אורנה ננר עורכת את "לאשה", מנחם שיזף הלך לעולמו לפני כשלוש שנים ואהוד אשרי לפני חמש שנים, גל אוחובסקי משמש כטאלנט של הזכיינית "קשת", אמנון רבי הוא הבעלים של חברת ההפקות "קסטינה", רונית הבר היא העורכת הראשית של אתר "סלונה", שרי שיין שימשה עד לאחרונה כעורכת מגזין "ויוה פלוס", משה פרל משמש כמנכ"ל איגוד הבנקים, ועפרה מזרחי משמשת כסגנית עורך "7 ימים".

"הוויכוחים על גובה השכר לא חיבלו בתחושת השליחות"

רון מיברג, אשר נמנה על צוות כותבי העיתון, התייחס לסגירתו בטור שפרסם בסוף השבוע. "האם הייתה היום תקומה ל"חדשות" אילו היה שורד את נסיבות סגירתו ומושך הלאה? האם היה "חדשות" פלטפורמה טבעית לאתר אינטרנט שהיה נחרץ, תוקפני, ציני, מושחז, משעשע וחושפני יותר מהגוויות שהן, NRG ,YNET , "הארץ" ואחרים? לפני עשר שנים בדיוק חשבתי שכן וגם הלכתי לטלוויזיה להתווכח על כך עם חנוך מרמרי שטען אחרת. היום אינני בטוח".

"מתחת למעטה הציניות של "חדשות" פיעמה רוח נעורים נדירה, אמיתית ומחויבת, והוויכוחים על גובה השכר לא חיבלו בתחושת השליחות ובחובה הקדושה להביא סיפורים. מה שקרה היה ש"חדשות" החל שוקע ומכניס מים ואף אחד לא נראה כמי שמתאים לו לעמוד בירכתיים עם האצבע תקועה בחור. דור שלם התבגר ב"חדשות", הקים משפחה ונכנס בעול, וקשה היה לדרוש מאיתנו גם לשמור על מורל גבוה, גם להביס את היריב וגם לחכות עד שתתממש הנבואה השחורה בדבר הסגירה הצפויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully