וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בהודעה חריגה: "הפרומואים של 'עובדה' מנוגדים לחוק ולאתיקה"

2.12.2013 / 16:31

"איש במשטרה לא רועד", אומרים במשטרה לקראת שידור תחקיר "עובדה" הערב - אבל הודעה תוקפנית וחריגה שהוציאו נגד התכנית עושה רושם קצת אחר

משטרת ישראל מכינה את הקרקע לקראת שידור תחקיר "עובדה" הערב שיעסוק בפרשת המקורות המודיעיניים במחוז מרכז: בהודעה חריגה שהפיצה לעיתונות טוענת המשטרה כי הפרומואים לתכנית טומנים בחובן "שתי הפרות גסות", כך לדברי יחידת הדוברות של המשטרה. "האחת של הקוד העיתונאי המחייב בקשת תגובה טרם הטחת ביקורת. השני, עבירה לכאורה על צו איסור פרסום שהוטל על הפרשה".

במשטרה רומזים גם שהם בוחנים פתיחה של הליכים משפטיים נגד מערכת התכנית ונגד זכיינית ערוץ 2 קשת. "איש במשטרה לא רועד", אמרו היום בתשובה לפרומו, והוסיפו כי "לפרסומים מסוג זה עלולות להתלוות השלכות חמורות עד כדי פגיעה בנפש".

לטענת המשטרה, הפרומואים לתכנית עלו עוד לפני שהם העבירו את תגובתם לטענות שהועלו בתחקיר. "ביום שלישי שעבר פנתה מערכת התכנית 'עובדה' בבקשה לקבלת תגובה הנוגעת למקרה רצח הנמצא בחקירה תחת צו איסור פרסום גורם שהופץ למערכות", אומרים במשטרה. "עוד טרם קבלת המענה ממשטרת ישראל ומימוש הזכות להגיב לטענות, הוחל במהלך סוף השבוע בשידור פרומו הנוגע לאייטם ובו הוטחו טענות כלפי במשטרת ישראל, שהוצגו בדרמטיות אגב הצגת צילום מפכ"ל המשטרה בפרומו".

המשטרה עוקצת: "חומר ארכיוני שחוק וממוחזר"

במשטרה מסבירים שצו איסור הפרסום מונע מהם להגיב לדברים. "להבדיל ממערכת 'עובדה'", עוקצים במשטרה, "אנו מחויבים לצו איסור הפרסום שהוציא בית משפט בישראל על פרטי החקירה ולפיכך לא נוכל להתעמת עם החומר שהוצג בפרומו. מערכת 'עובדה', כנחתום המעיד על עיסתו, משדרת בקול דרמטי כי בידיה 'הקלטה שתרעיד את צמרת המשטרה', לפיכך, זה המקום להבהיר במגבלות הצו - איש במשטרה לא רועד, מדובר בנושאים המוכרים היטב למשטרה, אשר משיקולי החקירה המתנהלת וצו איסור הפרסום החל עליה, לא נוכל להרחיב בשלב זה את היריעה"

"כל הצגה אחרת של הנושא מהווה ניסיון נואל לקושש רייטינג שנעשה אגב הטחת רפש במשטרת ישראל. האמירה בפרומו לפיה המשטרה "קברה" את התיק, אף היא מקוממת וחוטאת לאמת, שכן תיק הרצח המדובר נמצא בטיפול אינטנסיבי של יחידת להב 433".

במשטרה מספרים כי סוגיית פרשת המקורות המודיעיניים במחוז מרכז נבדקה על ידי מספר גורמים, חיצוניים ופנימיים, לרבות בדיקת מבקר המדינה, משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה וכן תחקיר שנערך באגף החקירות והמודיעין. "הסוגיה מוצתה עד תום, ואין בכוונתנו לדון מחדש בחומר ארכיוני שחוק וממוחזר זה", מטיחים במשטרה במערכת התכנית. במשטרה מוסיפים כי הפרקליטות בחנה את הדברים ומצאה כי "לא נפל פגם בהתנהלותו של ניצב דנינו בפרשות האמורות".

גורם בתכנית: "כל תכנית המכתב - למנוע את השידור"

במשטרה אף מוסיפים אזהרה לכלל כלי התקשורת, כאשר הם באים לחקור סוגיות שנמצאות בטיפול מודיעיני. "מחובתנו להזכיר ולהזהיר כי טיפול תקשורתי בעולם התוכן המודיעיני של משטרת ישראל וייחוס אמירות לבני אדם המציגות אותם כמקורות מודיעיניים לכאורה, מהווים עיסוק הטומן בחובו סכנת נפשות של ממש, ולפרסומים מסוג זה עלולות להתלוות השלכות חמורות עד כדי פגיעה בנפש". ציינו.

גורם במערכת התכנית אמר הערב לוואלה! ברנז'ה כי "המכתב הזה עמוס טענות שונות שכל תכליתן למנוע את שידור הגילויים החדשים, אשר עלולים להביך את המשטרה".

הפרומואים הכעיסו גם את אושרה אסף, יו"ר עמותת זכויות השוטרים בישראל. "זו חד משמעית הוצאת דיבתם של השוטרים", היא אומרת בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "שוב ושוב פוגעים בשוטרים בלי שום צורך לתת את הדין, במערכת התכנית יודעים שהפרשה הזו נחקרה מכל כיוון", הוסיפה, וציינה כי גם פנתה בנושא באופן אישי לאילנה דיין.

ממערכת "עובדה" נמסר: "החשיפה תשודר הערב כמתוכנן, בכפוף כמובן למגבלות החוקיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully