וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המשטרה ביטלה את "צו הצילומים" שהוציאה לתקשורת

3.12.2013 / 13:25

כלי התקשורת בישראל לא ייאלצו למסור למשטרת ישראל חומרים מצולמים מההפגנה שנערכה בישוב חורה שבנגב ביום שבת, והדיון שנקבע בביהמ"ש בנושא בוטל - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

בעקבות הביקורת, המשטרה חזרה בה: כלי התקשורת בישראל לא ייאלצו למסור למשטרת ישראל חומרים מצולמים מההפגנה שנערכה בישוב חורה שבנגב ביום שבת האחרון, והצו שהוציאה בעניין משטרת ישראל בוטל - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הדיון שנקבע בנושא אחר הצהריים ובו אמורים היו נציגי כלי התקשורת להציג את התנגדויותיהם, בוטל גם הוא.

את הצו הוציאה משטרת ישראל אתמול, באופן חד צדדי, ומבלי לנמק את הצורך בו. הצו פונה לכל כלי התקשורת בישראל וכמה מהם, בהם חדשות 2, חדשות 10, עיתון הארץ והאתרים וואלה! ו-ynet הודיעו באופן מיידי כי יתנגדו לו בתוקף. אל הדברים הצטרפו גם ארגון העיתונאים ומועצת העיתונות.

"המשטרה היא זו שאמורה לחקור חקירות ממוקדות"

"מדובר בצו גורף, בלתי מידתי, שאינו נפוץ במקומותינו והופך את כלי התקשורת למעין 'שלוחה' של היחידה החוקרת", כתב עו"ד מיבי מוזר המייצג את עיתון "הארץ". מוזר ציין כי הצו הוא גורף ומושאיו הם "כלי התקשורת בישראל" ו"בכך בעצם קיבלה היחידה החוקרת צן פתוח לפנות לכל עיתון, ערוץ טלוויזיה, צלם עצמאי או עיתונאי הכותב בלוג על מנת לקבל חומרים. "מדובר במצב לא טבעי שאסור שיתקיים אלא בנסיבות חריגות ביותר שאינן מתקיימות בענייננו".

"המשטרה מבקשת להפוך את כלי התקשורת במדינת ישראל לזרועה הארוכה של היחידה החוקרת", מציין עו"ד מוזר, ומוסיף כי "המשטרה לא פירטה ולו פירוט מינימאלי בשאלות מדוע נתבקש הצו ואיזו חקירה מתקיימת". בחדשות 10 כתבו עורכי הדין פז מוזר, איילת בן-חיים, טל ליבליך וליאת ברגמן-רביד כי "המשטרה היא זו שאמורה לחקור חקירות ממוקדות ולחפש את הראיות, ורק משכלו כל הקיצין, ואין באפשרותה לחקור את הפשע הנטען בלא עזרה מצד שלישי - במקרה זה כלי התקשורת - רק אז תפנה היחידה החוקרת לקבל את החומרים".

המשטרה: "שומרים לעצמנו את הזכות לפנות בבקשה ספציפית".

עורכי הדין ישגב נקדימון ודקלה בירן שייצגו את חדשות 2 ציינו כי החיסיון העיתונאי גובר על האינטרס של המשטרה בחקירה. "עמדת החברה היא כי זכותה לחיסיון עיתונאי משתרעת גם על תוכן המידע שנאסף על-ידי עיתונאיה במסדרת העבודה העיתונאית השוטפת, וכי בנסיבות העניין זכותה לחיסיון עיתונאי על המידע הגולמי שבידיה גוברת ועדיפה על האינטרס הקיים לכאורה בהליך החקירה שבכאן".

משטרת ישראל מסרה בתגובה לשינוי המהיר בעמדתה: "בתום היוועצות של הגורמים המקצועיים הנוגעים ובחינה מעמיקה של מכלול השיקולים והנסיבות, בדגש על שאלת המידתיות, הוחלט לבטל את הצו הגורף שאושר על ידי בית המשפט ולא לעשות בו שימוש, על אף שכאמור הצוים הוצאו כחוק".

"המשטרה שומרת לעצמה את הזכות לפנות בבקשה ספציפית בנוגע לאירועים המוזכרים וככלל בבקשות מעין אלה המצויות בסמכותה בהתאם לנסיבות המקרה, תוך בחינת האיזונים הנדרשים והמידתיות הראויה, מתוך שיקולים של חקירה ומיצוי דין עם פורעי חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully