וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: "הארץ-דה מרקר" בדרך לגל פיטורים של עשרות עובדים

4.12.2013 / 17:16

הנהלת הקבוצה מתכוונת לבצע בקרוב קיצוץ של 25 איש ממצבת כוח האדם - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ההנהלה הודיעה לוועד העובדים על הכוונה, כדי לבצע את הדברים תחת שיתוף פעולה

לחץ במסדרונות הארץ-דה מרקר: הנהלת הקבוצה מתכוונת לבצע בקרוב קיצוץ של 25 איש ממצבת כוח האדם - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ההנהלה הודיעה לוועד העובדים על הכוונה, זאת על מנת לבצע את הדברים באופן שאינו חד צדדי. ועד העובדים הודיע על כינוס ישיבת עובדים דחופה, וזו תתקיים ביום ראשון.

סיקור מיוחד: "הארץ" בפרשת דרכים

שנה בלבד של חסד ניתנה לעובדי קבוצת "הארץ", שהליך המעבר לדיגיטל היה עבודם טראומתי והותיר רבים מחבריהם ללא עבודה. ההערכות הן כי כוח האדם במוצרי הקבוצה צומצם ביותר ממחצית, וכי גל הפיטורים העיקרי הסתיים בסוף שנת 2012. עובדי העיתון ניהלו אז מאבק עיקש בתכנית הפיטורים הנרחבת, במסגרתו אף השביתו את הוצאתו לאור לאחר הצעה שקיימה בנידון.

קיצוץ רוחבי בשכר

בסוף השנה הקודמת התכוונה הנהלת הקבוצה להגיש לאישור הדירקטוריון תקציב שיכלול קיצוץ רוחבי בשכר העובדים במקום להמשיך בהליך פיטורים, אולם לבסוף הוחלט שלא להחיל קיצוץ שכזה. העובדים ניסו אז לגבש תכנית חירום חלופית לזו שהציגה הנהלת העיתון שתביא להגדלות הכנסות הקבוצה מפרסום ומנויים ולצמצום הוצאות תוך הימנעות ככל הניתן מפיטורים.

אחת ההצעות המרכזיות שהציע אז הוועד הן ויתור על שטחי חניה ששוכר העיתון וביטול הרכבים הצמודים, ועידוד עובדים לעבודה מהבית על מנת לאפשר את צמצום שטחי מערכות העיתונים. היום נודע כי ההנהלה לא תוציא לפועל את התוכנית לצמצום שטחי העבודה בקבוצה, ובכך לצמצום בהוצאות דמי שכירות ואחזקה על שטחים שאינם מנוצלים שהיתה אמורה להתבצע במהלך 2014.

תגובת "הארץ" לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully