וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי - התפקיד הגרוע ביותר בשוק התעסוקה

8.12.2013 / 13:02

תפקיד הכתב הוא התפקיד הגרוע ביותר בשוק התעסוקה, והצפי הוא כי מעמדו יתדרדר עוד יותר בעתיד - כך לפי דירוג CareerCast השנתי. מדובר במקום נמוך יותר מזה של חוטב עצים

תפקיד הכתב הוא התפקיד הגרוע ביותר בשוק התעסוקה, והצפי הוא כי מעמדו יתדרדר עוד יותר בעתיד - כך לפי דירוג CareerCast השנתי. השקלול כולל בין היתר סביבת עבודה, הכנסה ורמת לחץ נפשי. מדובר במקום נמוך יותר מזה של תפקיד חוטב עצים, דוור, שוטף כלים וקצב.

אתר התעסוקה האמריקאי "CareerCast" מפרסם מדי שנה דירוג של 200 משרות מהטובה ביותר לגרועה ביותר בהתבסס על מחקר השוואתי של 1120 דירוגים של בעלי מקצוע. עבודה בעיתונות מופיעה, לראשונה בדירוג, כעבודה הגרועה ביותר בעולם. בשנה שעברה תפקיד הכתב הגיע למקום 196 מבין המשרות שנבדקו ונחשב היה ל"העבודה החמישית הגרועה ביותר". בשנה החולפת כאמור התדרדר המקצוע לתחתית הרשימה. לפי הדירוג, השכר החציוני לתפקיד עומד על 36 אלף דולר לשנה (126 אלף ש"ח בשנה) והצפי הוא ירידה של 6% בתעסוקה בענף.

תפקיד העורך נמצא גם הוא במקום לא גבוה במיוחד - ה-168. במקום נמוך אף יותר נמצא תפקידו של המנחה, הן בטלוויזיה והן ברדיו, במקום ה-184. צלם עיתונות ממוקם במקום ה-11.

ההשוואה נעשתה בהתבסס על כמה קריטריונים, בהם סביבת עבודה, רמת הכנסה, רמת הלחץ הנפשי ונזק גופני. הנתונים מבוססים על מידע שנמסר מהלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה של עבודה, סוכנות ממשלתית בארה"ב האוספת נתונים לגבי כלכלת ארה"ב ושוק העבודה, וסוכנויות ממשלתיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully