וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: סוכנות הידיעות הרשמית של סין נגד מאבטחי רה"מ - "משפילים וגזעניים"

8.12.2013 / 17:48

צלם של סוכנות "שינואה", הגדולה בעולם, טוען כי מאבטחי השב"כ התעללו בו: "ברגע שהם ראו בתעודת הזהות שיש לי שם ערבי הם עיכבו והפשיטו אותי. בשום שלב לא אמרו למה בודקים"

שוב עולות טענות של כלי תקשורת זרים על יחס משפיל לעובדיהם מכיוון היחידה לאבטחת אישים של השב"כ: צלם של סוכנות הידיעות "שינואה", הסוכנות הרשמית של ממשלת סין וסוכנות הידיעות הגדולה בעולם, עבר בשבוע שעבר בידוק בטחוני שאותו הגדיר "משפיל וגזעני" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

העיתונאים הזרים: נחרים ארועים של לשכת רה"מ

הוא עוכב לתחקור ארוך ופולשני שבמהלכו הופשט עד לתחתוניו כאשר הוא ניצב בעירום אל מול העוברים והשבים. האירוע התרחש ביום רביעי בכניסה לבנייני האומה בירושלים שם נערך חידון התנ"ך, בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"זו התעללות, הסמקתי מבושה"

הצלם, עומאר עווד, הוא תושב ישראלי ובעל תעודת עיתונאי מטעם לשכת העיתונות הממשלתית. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הוא מספר כי לא רק שלא הותר לו להיכנס לאירוע ללא שניתנה לו סיבה, בעקבות הבידוק הציוד שלו ניזוק ובחלקו לא ניתן עוד להשתמש. "ברגע שהם ראו בתעודת הזהות שלי שיש לי שם ערבי הם עיכבו אותי, ובמשך ארבעים דקות שאלו אותי כל מיני שאלות כמו איפה אמא שלי נולדה ובאיזו שעה קמתי בבוקר ובאיזה קו הגעתי למקום. אחרי שעניתי על כל השאלות נלקחתי לחדר צדדי תוך שכל הציוד שלי הוחרם - בשום שלב לא אמרו לי למה בודקים אותי ככה".

עווד מספר כי הוא משמש כצלם חדשות מזה שמונה שנים, וכי בשנה האחרונה צילם בישראל אישים בכירים באירועים ממלכתיים בהם נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה. הוא אומר כי גם אחרי שהבין שלאירוע הוא כבר לא ייכנס, מאבטחי ראש הממשלה לא נתנו לו לעזוב את המקום. "כשאמרו לי להתפשט לתחתונים, במקום שבקושי היה חדר נפרד, כבר הרגשתי נורא מושפל", הוא מתאר. "לא עשיתי כלום, רק באתי לצלם והם אומרים לעמוד בעירום בקור. כבר ויתרתי על העבודה, אמרתי להם שאני רק רוצה ללכת הביתה - אבל הם לא הסכימו שאעזוב. זו התעללות, הסמקתי מבושה".

לשכת רה"מ: "תשובותיו לא הניחו את דעת המאבטחים"

לאחר שהסתיים הבידוק ולא נמצא בכליו או בציוד שלו שום דבר חשוד, הוא הורשה להתלבש - אולם עדיין לא הותר לו להיכנס. "הוציאו אותי החוצה, שמו את כל החפצים והדברים שלי בערימה ואמרו לי ללכת. "ביקשתי את הפרטים של איש השב"כ כדי להתלונן עליו אבל הוא סרב לתת לי אותם. שאלתי מה עשיתי רע שאסור לי להיכנס, אמר לי "לא עניינך, תלך הביתה. הם שברו לי את שתי העדשות, והמצלמות שהם בדקו לא עובדות", הוא אומר בייאוש.

האירוע מגיע בתזמון גרוע במיוחד מבחינת לשכת ראש הממשלה, שכן בעוד כמה ימים אמורה להתקיים הרמת כוסית חגיגית של ראש הממשלה עם נציגי כלי תקשורת זרים - והאירוע צפוי להעכיר על האווירה החגיגית. רק לפני שנתיים הגיעו היחסים בין נציגי התקשורת הזרה לבין לשכת נתניהו לפיצוץ של ממש, כאשר אלה איימו להפסיק ולסקר אירועים הקשורים למשרד בגין מה שכינו אז "הטרדה מתמשכת של עיתונאים זרים המסקרים אירועים תקשורתיים במשרד ראש הממשלה". על פי ההודעה שפרסם אז ארגון העיתונאים הזרים, בשלוש סיטואציות שונות הוכרחו עיתונאיות להתפשט, להוריד חזיות ולהעבירן דרך מכונת השיקוף, זאת מול קבוצת עמיתים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "מר עווד נבדק בהתאם לנהלי האבטחה החלים באירועים בהם משתתף ראש הממשלה. במסגרת בדיקות האבטחה, תושאל מר עווד ונבדק רקעו הביטחוני. מאחר ותשובותיו לא הניחו את דעת המאבטחים (נתגלו סתירות מהותיות בתשובות לשאלות שאותן נשאל) ולנוכח רקעו, מצא ממונה על האבטחה באירוע כי לא ניתן לאפשר כניסתו לאירוע מטעמים ביטחוניים". תגובת לשכת העיתונות הממשלתית טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully