וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי רוזנטל: "לעגן את האתיקה העיתונאית בחוק"

12.12.2013 / 15:34

לדברי ח"כ רוזנטל "העיתונאים צריכים קוד אתי שיהפוך לחוק מחייב עם סנקציות. כשהתגובה הופכת למשהו טכני, זה כבר סוף העיתונות". ומיהו עיתונאי? "כל מי שמתפרנס מזה"

חבר הכנסת מיקי רוזנטל (עבודה), לשעבר מגיש "המקור" בערוץ 10 ותכניות נוספות בערוץ 2 ובערוץ 8, וגם עורך בכיר ב"ידיעות אחרונות" בעברו הרחוק, אומר כי הגיע הזמן לחוקק חוק אשר יעגן את כללי האתיקה העיתונאית, ולכלול בו סנקציות שיופעלו כנגד עיתונאים שיפעלו בניגוד לו.

ומה חושבת נשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר על תפקידה באכיפת האתיקה?

בכנס "ממשל תאגידי בגופי תקשורת ומדיה" שנערך אתמול, שטח רוזנטל את עיקרי הצעתו: "אני מציע שהעיתונאים יסכימו בינם לבין עצמם על קוד אתי שיהפוך לחוק. שלא המחוקקים יחוקקו אותו אלא העיתונאים עצמם. הקוד האתי עצמו יהפוך לחוק מחייב ויהיו סנקציות נגד עיתונאים".

לדברי רוזנטל: "אני מציע שהעיתונאים יקחו את המרכיבים של האתיקה העיתונאית הקיימת, ויוסיפו לה אלמנטים של אחריות ושקיפות. אחרי שזה יתקבל בחוק, יופעלו סנקציות נגד מי שלא יפעל בעצמו. אני חושב שהאחריות צריכה לבוא מהעיתונאים עצמם שיבינו שהגיעו לרגע האמת. אם זה לא ייעשה על ידי עיתונאים בעצמם זה ייעשה על ידי מישהו אחר. ולכן עדיף שהעיתונאים יעשו זאת בעצמם". רוזנטל הוסיף: "כשהתגובה הופכת למשהו טכני, זה כבר סוף העיתונות".

רוזנטל גם הסביר כיצד בכוונתו להבחין בין מי שהוא עיתונאי למי שאינו: "אני מציע הגדרה שהיא לא בהכרח מספקת - שעיתונאי הוא כל מי שמתפרנס מזה. כל מי שרואה עצמו מתפרנס עצמו מעיתונות הוא עיתונאי". הוא הוסיף: "אפילו להסכים על ההגדרה מיהו עיתונאי כיום זה קשה. לדוגמה, גם יאיר לפיד עסק בעיתונות וגם אני אבל לא עסקנו באותו מקצוע".

הכנס אורגן על ידי בית הספר למשפטים והמרכז לאחריות תאגידית בבית הספר למנהל עסקים במסלול האקדמי המכללה למנהל יחד עם עמותת "הצלחה".

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully