וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים תומכים בהצעת ברוורמן: yes ו-HOT בדרך להפקת החדשות המקומיות?

15.12.2013 / 14:14

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר את הצעת ח"כ ברוורמן להפקת המערך על ידי חברות הכבלים והלווין, שיחד עם משרד המשפטים, הביעו התנגדות להצעה בשל עלויותיה

ועדת השרים לחקיקה החליטה לתמוך הבוקר (ראשון) בהצעת החוק של יו"ר ועדת הכלכלה פרופ' אבישי ברוורמן לפיה חברות הכבלים והלווין הן שיפיקו את מהדורות החדשות המקומיות. משרד המשפטים, כמו גם והחברות yes ו-HOT, הביעו התנגדות להצעה בשל הטלת עלויות נוספות, והיא עברה בכפוף לכך שיתקיים דיון נוסף בסוגיית המימון אשר טרם נפתרה. בשלב זה, כל הגורמים המעורבים מתנגדים לממן את המערך.

בנוסח המקורי של הצעת החוק החובה לתקצב את מהדורות החדשות המקומיות היה על הממשלה באמצעות תקציב משרד התקשורת, או ליתר דיוק - 18.6 מיליון שקלי מתוכו, עם זאת בסיכום מוקדם עם שר התקשורת ח"כ גלעד ארדן הוחלט כי החובה לתקצב את החדשות המקומיות תוטל על חברות הכבלים והלווין. ברוורמן העביר מכתב לשרי הועדה בו התחייב לשנות את נוסח הצעת החוק לאחר הקריאה הטרומית, כאשר היא תובא לדיון בועדת הכלכלה. החדשות המקומיות מומנו עד לאחרונה מכספי התמלוגים של החברות HOT ו-yes, אולם עם ביטול כספי התמלוגים עמד המערך בפני סגירה. לבסוף הוחלט בכנסת להאריך את התקצוב הממשלתי עד לסוף השנה הנוכחית.

"לחדשות המקומיות יש חשיבות גדולה ביצירת פלורליזם בשיח התקשורתי ובמתן ייצוג לתושבים בפריפריה", אמר ברוורמן. "חשוב לשמר את המהדורה הייחודית הזו שנותנת ביטוי לקולות שלא מיוצגים מספיק במהדורות החדשות של הערוצים המסחריים". לפי שלושה שבועות קיבלו כ-70 עובדי מערך החדשות מכתבי פיטורים מחברת "קודה תקשורת" המעילה את המערך ואלה פנו בבהילות לשר התקשורת, גלעד ארדן, על מנת שיתערב בסוגיה.

מ-HOT נמסר בתגובה: "בהחלטה זו מנסה המדינה להתנער מחובותיה, ולגלגל את האחריות על חברות פרטיות, אשר גם כך מחויבות להפקות מקור וליצירה ישראלית. אם נושאים חברתיים והפריפריה חשובים למקבלי ההחלטות, מן הראוי שיקצו לכך את המשאבים הנדרשים מתקציב המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully