וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסירת תודה: ענת קם בדרך להשתחרר מהכלא?

16.12.2013 / 17:12

בשבוע הבא תתכנס ועדת השחרורים של שרות בתי הסוהר כדי לדון בבקשתה של ענת קם לניכוי שליש מעונשה. המשמעות: בתוספת השחרור המנהלי, היא עשויה לצאת לחופשי כבר בחודש הבא

בקרוב הולכת הביתה? ענת קם, שמרצה עונש מאסר לאחר שהורשעה בהחזקת מידע סודי, פנתה בבקשה לניכוי שליש מעונשה. קם נידונה לשלוש שנות מאסר וחצי, ואם תאושר בקשתה, היא צפויה להשתחרר בחודש מרץ בשנה הבאה, אך יתכן שבתוספת השחרור המנהלי, קם תצא לחופשי כבר בחודש הבא.

בשבוע הבא תתכנס ועדת השחרורים ש שרות בתי הסוהר כדי לדון בבקשה. הוועדה תשקול את חוות הדעת של השב"ס ושל המשטרה, שיכללו בין היתר את התנהגותה של קם לאורך תקופת המאסר ואת הערכת המסוכנות שלה. גם לקם עצמה תינתן האפשרות לדבר בפני הוועדה.

בית המשפט העליון גזר על קם שלוש וחצי שנות מאסר, לאחר שהודתה בכך שהעבירה לידי אורי בלאו, כתב "הארץ", כ-1,800 מסמכים מסווגים וסודיים, שהעתיקה ממחשבי לשכת אלוף פיקוד המרכז שם שירתה כפקידה. היא הורשעה בהסדר טיעון בהחזקה ובמסירת מידע סודי, וכן במסירת מידע סודי ללא היתר.

בית המשפט המחוזי גזר על קם ארבע וחצי שנות מאסר, אולם עונשה קוצר לאחר שערערה. בהחלטתם כתבו השופטים, בראשות השופטת עדנה ארבל, כי חומרת מעשיה של קם מחייבים כי תשב "זמן ממושך תחת סורג ובריח", אולם ציינו בה בעת כי תקופת המאסר שהוטלה עליה אינה משקפת את הדין הראוי. היא החלה לרצות את עונשה בכלא הנשים נווה תרצה בנובמבר 2011. אם אכן תקבל הוועדה את בקשתה, היא תשתחרר בתום שנתיים במאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully