וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון גל נגד חנוך מרמרי: "גם שופט, גם תליין וגם צנזור"

19.12.2013 / 15:48

לטענת גל, אשר התארח בתוכנית "תיק תקשורת", מאמר של מנכ"ל חדשות 10 לשעבר ראודור בנזימן שתמך בו - צונזר מ"העין השביעית" משום שלא התיישב עם הקו העריכתי של האתר. צפו

יח"צ - חד פעמי

שרון גל יוצא נגד עורך אתר "העין השביעית" חנוך מרמרי ומאשים אותו בצנזור של חומרים שלא התיישבו עם הקו העריכתי של האתר, כך לדבריו, שיצא נגדו. השניים התארחו בתכנית "תיק תקשורת" של החינוכית.

עכשיו זה רשמי: המשטרה תסגור את תיק החקירה נגד שרון גל

"במקום לכתוב בסוף הסיפור שלי, שאגב נסגר במשטרה מהר מאוד מרגע שקראו לי, 'סליחה טעינו', הוא המשיך בקו המערכתי הזה שהיה מאוד אנטי נגדי", אמר גל. "הוא נתן לעוזי בנזימן שעם כל הכבוד למה שהוא עשה הגיע הזמן שיתלה את הנעליים כי כל מה שהוא כתב פשוט לא משלב עם העובדות - הוא נתן במה לכתוב".

גל טוען שמאמר של מנכ"ל חדשות 10 לשעבר שתמך בו - צונזר מהאתר. "ראודור בנזימן שהוא קרוב משפחה של עוזי בנזימן כתב מכתב תגובה מאוד מפורט עם עדות ממקור ראשון כמי שהיה מנכ"ל חדשות 10 שעבד איתי שנים יחד וכתב 'אדוני אתה רחוק מהעובדות' - מה זה 'דרייפוס הוא לא'? למה לא פרסמו את מאמר התגובה שלו כשהוא כותב דברים מפורשים?".

מרמרי: "אנחנו לא דחינו את התגובה של ראודור בנזימן".

גל: "אתה כתבת לו שרק אם הוא מוכן לשנות תגובתו - אז רק אז. אתה גם שופט, גם תליין וגם צנזור. גם ב'הארץ' היית צנזור?"

מרמרי: "אני עורך".

מרמרי: "שרון הוא התליין של עצמו"

חנוך מרמרי מסר בתגובה לדברים: "ראודור בנזימן שלח למערכת "העין השביעית" מאמר תגובה לטורו של עוזי בנזימן ("דרייפוס הוא לא"). במאמר העלה ראודור בנזימן כמה קביעות הנוגעות לדרך העבודה העיתונאית שנעשתה על ידי "ידיעות אחרונות" ו"העין השביעית", בכתבות שפרסמו על שרון גל. בכל הנוגע לעין השביעית קביעותיו חסרות שחר".

לדבריו, "עם קבלת תגובתו, השבתי לראודור בכתב. התייחסתי לכל אחת מקביעותיו, ובמיוחד לשתיים מהן. האחת גורפת וחסרת יסוד, והשנייה שקרית. אילו היו מתפרסמות, הייתי נאלץ לממש את זכות התגובה שלנו על הנאמר בהן. מכיוון שאינני דוגל בשיטת תגובה-על-תגובה הצגתי בפניו את עמדתי כך:
'אם תרצה שהתגובה תתפרסם כלשונה, נצטרך להגיב על חלקים בה שמופנים כלפינו. אם תרצה לשנות את תגובתך על פי הערותינו - ובמיוחד השתיים המודגשות בצהוב - נפרסמה כפי שהיא. תוכל כמובן למשוך את התגובה, אם שתי האפשרויות אינך לרוחך'".

עוד הוסיף מרמרי כי "ראודור בחר מסיבותיו למשוך את תגובתו. מחמת כבודו אין בכוונתי להביא כאן את התכתובת בינינו במלואה. אשר לדבריו של שרון גל שהיו אצלכם לכותרת: אני ממלא את תפקידי כעורך, ואני בהחלט שיפוטי כלפיו לנוכח המידע שפורסם. להגדרתו אותי כתליין, תשובתי היא שאם בכלל, שרון הוא התליין של עצמו".

בנזימן: "פיתוח עיתונאי ש"העין השביעית" יכולה לרשום עליו פטנט"

גם מנכ"ל חדשות 10 לשעבר ראודור בנזימן ביקש להתייחס לדברים, ומסר לוואלה! ברנז'ה: "המאמר שפרסם עוזי בנזימן (בן דודי) ב"העין השביעית" לאחר הודעת המשטרה על סגירת תיק שרון גל, תחת הכותרת 'דרייפוס הוא לא' - רצוף אי דיוקים עובדתיים ועל כך כתבתי את מאמר התגובה, שעל פרסומו ויתרתי בסופו של דבר, גם בשל התנאים שהציב מרמרי".

"הדבר החמור יותר מבחינתי, הוא המאמר של נורית רוט על שרון גל שפורסם באתר במאי השנה. במאמר הנ"ל יש התייחסות לאירועים בהם הייתי מעורב באופן כזה או אחר. למרבה ההפתעה, הכתבת לא טרחה לפנות אלי כדי לאשר או להפריך את המידע שהגיע אליה. חנוך מרמרי נרעש מהפסקה הנ"ל במאמר וחזר אלי עם האמירה שהם יאלצו להגיב על הדברים האלה. לטענתו, כתב "העין השביעית", איתמר בז, פנה אלי בנדון והם לא שמעו ממני כל תגובה או תלונה לאחר פרסומה. בעניין הפניה אלי: לא הייתה ולא נבראה. ובאשר לתלונה לאחר הפרסום, ובכן, זה פיתוח עיתונאי שמערכת "העין השביעית" יכולה לרשום עליו פטנט: "אם לא התלוננת לאחר הפרסום, סימן שאמת דיברנו...", הוסיף.

עוד הוסיף בנזימן כי "אני מודה לחנוך על מאמציו לשמור על כבודי. אני מכיר אותו לא מעט שנים, עוד מימיו כעורך "העיר". עד להתכתבות האחרונה בינינו בעניין שרון גל, גם הערכתי את יכולותיו העיתונאיות. ובעניין ההתכתבות בינינו - אני נותן לו אישור לפרסם אותה במלואה".

"העין השביעית" ביקשו להגיב על התגובה: "ראודור בנזימן טועה. הוא שוחח ארוכות עם כתבנו לצורך הכנת התחקיר על גל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully