וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי החדשות המקומיות מפגינים מול משרד התקשורת

22.12.2013 / 12:39

העובדים מוחים על חוות מטעם המועצה לשידורי כבלים ולוויין שיצאה בחטף לקראת סוף השבוע, וקבעה כי אין צורך בשידורים. האקדמאים מתגייסים: "ניחוח בעייתי של קשרי הון-שלטון"

עובדי החדשות המקומיות מפגינים הבוקר (ראשון) מול בניין משרד התקשורת בתל אביב. העובדים מוחים על חוות דעת שהוציאה בחטף מועצת הכבלים והלוויין לקראת סוף השבוע, ולפיה "אין עוד מקום להמשך שידורי החדשות המקומיות". חוות דעת זו הפוכה לעמדה שהוציאה המועצה זמן קצר קודם לכן ובה דווקא הודגשו חשיבותם של השידורים.

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי פנה הבוקר למועצת הכבלים והלוויין ומה בפניהם על עמדתם. הוא ציטט חוות הדעת שהעבירה המועצה לשר התקשורת ביום רביעי שעבר, יום לפני שהתקבלה העמדה ההפוכה. "חשיבות שידורי החדשות המקומיות והיותם כלי חשוב ומובהק לסיקור אירועים והתרחשויות באזורי הארץ השונים אשר ממלאים צורך חיוני של תושבים ואזרחים שאינו מקבל ביטוי במהדורות החדשות המרכזיות אינו שנוי במחלוקת", נכתב בחוות הדעת הראשונה.

טרצ'יצקי כתב כי "לא ברור כיצד המועצה מקבלת החלטה שמנוגדת ב-180 מעלות לחוות הדעת המקצועית שהיא עצמה הוציאה יום קודם לכן ואף לא טורחת לספק לסתירה זו כל הסבר. "

אקדמאים למבקר המדינה: "ניחוח בעייתי של קשרי הון-שלטון"

ובתוך כך פנו למבקר המדינה שורת אקדמאים בהם פרופ' יוסי יונה, פרופ' יוסי דהאן, פרופ' אלי אברהם ופרופ' דן כספי וביקשו לחקור את השתלשלות האירועים.

"העובדה שההחלטה התקבלה אחרי היוועצות בבעלי ההון ורק בבעלי ההון (גם אליבא דחברי המועצה עצמם) עומדת בהיפוך גמור להמלצה החד משמעית של הגורמים המקצועיים במועצה; היא מדיפה ניחוח בעייתי של קשרי הון-שלטון", כתבו.

"עולה כי הרגולטור מפקח על הציבור למען בעלי ההון במקום לפקח על בעלי ההון למען הציבור." עוד נכתב כי "נבקשך לחקור את השתלשלות העניינים שהביאה למהפך דרמטי ותמוה זה בקרב הגורם שאמור לפקח על נתח משמעותי משידורי הטלוויזיה במדינת ישראל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully