וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת שחם ממליצה: להסדיר תוכן שיווקי בחקיקה

24.12.2013 / 11:58

אחרי יותר מ-30 ישיבות, כולל אחת שפוצצה, הגישה ועדת שחם לבחינת שוק הטלוויזיה את המלצותיה: להסדיר תוכן שיווקי בחקיקה, ולהגביל את מכירת הפרסום לחברות רכש המדיה

ועדת שחם לבחינת שידורי הטלוויזיה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו סיימה את ישיבתה האחרונה והגישה את המלצותיה למועצת הרשות ובראשן: להסדיר את סוגיית התוכן השיווקי בחקיקה בכנסת.

בדיונים נאמר על ידי חברי הוועדה כי תוכן פרסומי בשידורי הזכייניות הוא תופעה קיימת "המציבה קושי רב בהתמודדות אפקטיבית עמה, על אף שהתוכן השיווקי אסור על פי החוק". הוועדה ממליצה לגבש קוים מנחים להסדרה בחוק של תוכן שיווקי ולהטיל מגבלות של איסור על תוכן שיווקי בתכניות מסוגים מסוימות כגון תכניות חדשות ותכניות לילדים, תוך שמירה על הציבור מפני הטעייה באמצעות סימון. הוועדה המליצה לערב בסוגיה את שר התקשורת.

בעניין מחויבויות התוכן של ערוץ 10 קשת ורשת הוחלט להמשיך ולחייב את הזכיינים בשידור תכניות סוגה עלית בהיקף הקיים כיום, ולהמליץ למועצה לתקן את הכללים באופן שיאפשר "חופש פעולה רחב יותר" בתתי הסוגות. הוועדה דנה גם בעניינים הקשורים לטלוויזיה החינוכית והמליצה לא להיעתר לבקשת הזכייניות ולשנות את שעות השידור של החינוכית בערוץ 2. יחד עם זאת, לא יותר לחינוכית לקדם את שידוריה באמצעות קדימונים בערוץ 2. הוועדה נעתרה לבקשת הזכייניות והמליצה להביא בפני שר התקשורת תיקון לחוק הבחירות שיחייב את הגופים המשדרים תעמולה לשלם עבור זמן המסך, בניגוד למצב הקיים היום בו התעמולה משודרת בחינם.

בעניין הפרסום, הוועדה המליצה לטפל בסוגיית היקפי רכש הפרסום בטלוויזיה על ידי גורמים מתווכים. הוועדה ממליצה להגביל את היקף המכירה המקסימאלי של זמן הפרסום של הזכיינים לחברת רכש מדיה לטווח שבין 20-25% מזמן הפרסום של כל זכיין. הוועדה נימקה את החלטתה בכך שהמהלך "יביא להקטנת כוח המיקוח של חברות רכש המדיה מול הזכייניות, אשר טמון בו פוטנציאל להגדלת הכנסות הזכיינים ולשיפור במצבן הכלכלי."

עוד המליצה הוועדה למסד מנגנון גישור ברשות השנייה בין גורמי הפקה לזכייניות ולבצע מחקר לגבי אופי ההתקשרות בין הזכייניות ליוצרים. לעניין השקעה בקולנוע ישראלי, אותה ביקשו הזכייניות לבטל, הוחלט שלא לבטל א המחויבויות של הזכיינים.

יעקב שחם: "לחצים קשים במיוחד הופעלו עליי"

יו"ר הוועדה, יעקב שחם, מסר הבוקר: "31 ישיבות לא קלות עברה הוועדה. בין השאר הופעלו עליה לחצים כבדים מצד גורמים מהתחום. אחת הדוגמאות הבולטות הייתה כאשר נציגי היוצרים, מפיקים ואיגוד נוספים ניסו לפוצץ את אחת הישיבות. לחצים קשים במיוחד הופעלו עליי, לחצים שהתבטאו גם בהפעלת משרדי עורכי דין שניסו לפגוע בי באופן אישי וזאת באמצעות פנייה למבקר המדינה, היועץ המשפטי ואפילו לבית המשפט העליון"

"למרות לחצים אלה המשיכה הוועדה בראשותי לפעול, לבחון את הנושאים באופן מקצועי נטול פניות, עד קבלת ההחלטות הנכונות, במיוחד בתחום כל-כך מורכב המכיל מספר גדול של גופים שביניהם קיימים ניגודי אינטרסים משמעותיים".

עוד הוסיף שחם: "ההחלטות ישפיעו לטובה על איכות השידורים וזאת לטובת הציבור וכן יטביעו את חותמן על ענף הטלוויזיה ויסייעו באופן מיוחד לזכייני הטלוויזיה "קשת", "רשת", "10", שהכנסותיהן יגדלו ובהתאם לכך תגדל גם ההשקעה בסוגה העלית. בנוסף להחלטות תהיינה השפעה על תחום היצירה המקומית ובאופן עקיף גם להסדרת שוק המדיה בו תתאפשר תחרות גדולה יותר. כעת כדי לתת תוקף מיידי להחלטות הוועדה, יש לכנס בדחיפות את מועצת הרשות השנייה כדי לדון ולאשר את ההמלצות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully