וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד מתי אלף דולר לדקה

26.12.2013 / 15:34

רשות השידור גובה כאלף דולר לדקת וידאו מהארכיון, הנחשב לאתר מורשת לאומי. היוצרים עירבו את ארדן: ”המחירים מהווים מקור הכנסה בניגוד לחוק”

שר התקשורת גלעד ארדן מתכוון לפעול להוזלה דרסטית של מחירי ארכיון רשות השידור, כך עולה ממכתב ששלח בתשובה שלח לעו"ד מיכאל ספרד, שפועל מטעם איגוד הבמאים בדרישה שהרשות תמלא את החוק המחייב אותה לגבות מיוצרים אך ורק מחירי עלות לחומרים.

ארדן רמז במכתבו כי המחירים הגבוהים שגובה הרשות עבור החומר הארכיוני הופכים אותו ללא נגיש לציבור. "אין חולק כי ארכיון רשות השידור אוצר בתוכו חומרים בעלי ערך ציבורי רב ובכלל זה 'נכסי צאן ברזל' של מדינת ישראל", כתב ארדן, "משכך, חשיבות נגישות החומרים בארכיון לכלל הציבור הינה הכרחית. פניתי ליו"ר הרשות ולמנכ"ל בבקשה לקבלת דיווח בנוגע ליישום הוראות החוק ובכלל זה, קבלת לוח זמנים לביצוע".

באיגוד ערכו בדיקה של המחירון והשוו אותו לארכיונים אחרים. הם מצאו כי המחירים שגובה הרשות, בין 3,000 ל-4,500 שקל לדקה של וידאו, אינם משמשים כלל לכיסוי עלות ניהול הארכיון ותחזוק החומרים בו אלא מהווים מקור רווח והכנסה לכל דבר ועניין עבור רשות השידור, לטענתם, בניגוד להוראת חוק רשות השידור והם גבוהים מהרבה מחומרי ארכיון של ארכיונים אחרים.

ארכיון רשות השידור הוכר לפני שנתיים כאתר מורשת לאומי. ככזה הוא זכאי לתמיכה ממשלתית, ולפיכך מחויב על פי חוק לגבות מחירי עלות מהנזקקים לחומריו. בשנה האחרונה קראו לרשות השידור שורת בימאים בהובלת דורון צברי לעמוד בדרישות החוק ביחס למחירי הארכיון, אך ללא הועיל.

"המדיניות שלי היא שהארכיון צריך להיות פתוח לציבור הרחב ללא עלות כספית, כאשר מדובר בשימוש לא מסחרי", אומר אמיר גילת בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "הוועד המנהל הנחה את ההנהלה לגבש תכנית עבודה לקידום הליך הדיגיטציה של הארכיון בשנה הקרובה כולל לוחות זמנים שיאפשרו את הנגשת החומר שעובר דיגיטציה לציבור - זאת תוך עדכון הכללים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully