וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוי יצא זכאי

29.12.2013 / 10:57

בית הדין לערעורים של מועצת העיתונות ביטל החלטה קודמת שקבעה כי על גדעון לוי להתנצל בעקבות מאמר דעה שכתב וביקר את משמר הגבול: "חופש העיתונות יכול לשאת גם ביקורת זו"

בית הדין לערעורים של מועצת העיתונות ביטל החלטה של בית הדין לאתיקה שקבע כי על גדעון לוי להתנצל בעקבות מאמר דעה שכתב וביקר את משמר הגבול ובו טען כי הרוצח מסניף בנק הפועלים בבאר שבע רכש כישורים במג"ב. "חופש העיתונות בישראל, יכול לשאת גם ביקורת זו, במיוחד שהיא מופנית לגוף ציבורי, שלטוני, רב עוצמה וכוח, העוסק בהגנה על חיי אדם", נקבע.

בטור שפרסם לוי תחת הכותרת "מגיבור לרוצח?" הוא ייחס למניעי הרצח גם את שירותו הצבאי. "בהנדסה הקרבית ובעיקר במג"ב למד אלון לא רק את השימוש בנשק, אלא גם למד את קלות השימוש בו. הוא גם למד שאפשר להרוג חפים מפשע ולא להיענש", כתב. "במג"ב למד אלון לא רק לירות, אלא גם לנהוג בגסות רוח באלימות, לפתור בעיות באמצעות רובהו, ועוד לזכות על כך לכבוד ויקר", כתב.

משטרת ישראל ומג"ב הגישו עתירה נגד לוי, בין היתר על כך שלטענתם חטא לאמת ועבר שורה של הוראות תקנון האתיקה. בית הדין לערעורים קבע כי בטורו של לוי "אין מדובר בקביעה ובטענה עובדתית. בהקשר בו היא נכתבה במאמר דעה, על ידי עיתונאי פובליציסט המכריז כי הוא בא להציג רק אפשרות אחת, זוהי באופן מובהק הבעה של תזה, דעה, של הכותב".

עוד נקבע כי "לוי לא מתיימר באמת לדעת מה עבר בראשו של אלון, ולא קובע כעובדה הנתמכת בראיות כי במג"ב מלמדים להרוג חפים מפשע בלי להיענש. לוי מציג תזה לפיה השירות במג"ב יכול להטמיע אצל לוחמים תובנות, שיש בהן טשטוש של גבולות והכרה, כאפשרות, שהרג אדם יכול לעבור ללא תגובה. דברים קשים, אך בחברה חופשית מותר להציגם לדיון". עוד הוסיפו חברי המותב כי "התשובה הראויה היא פרסום נוסף של עמדות ודעות נוספות, ולא איסור אתי על הבעת דעות חריפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully