וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי כנסת נגד אייל ברקוביץ': "מסית לאלימות"

29.12.2013 / 15:21

שורה של ח"כים התייצבו לצד אחמד טיבי שהתעמת עם אייל ברקוביץ’ ברדיו תל אביב. הפרשן אמר שלאוהדי בית”ר ”מותר לעשות מה שהם רוצים” בהתייחסו לקריאות ”מוות לערבים"

חברי כנסת נגד אייל ברקוביץ': אל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הגיעה תלונה של חברי הכנסת נחמן שי, אחמד טיבי, איתן כבל, דב חנין, מירב מיכאלי ויצחק כהן ובה הם מבקשים לפעול כנגד ברקוביץ' בעקבות התבטאות סלחנית שנתן בשידורי רדיו ת"א לקריאות "מוות לערבים" שנשמעו מכיוון אוהדי בית"ר ירושלים.

אייל ברקוביץ' וחבר הכנסת טיבי התעמתו בשבוע שעבר בתכנית הספורט של רדיו תל אביב. בשלב מסוים של הראיון אמר טיבי שלגיטימי בעיניו להניף דגלי פלסטין במדינת ישראל, ובהמשך כאשר העלה את סוגיית הקיראות "מוות לערבים" במשחקים ענה לו ברקוביץ': "אם מותר לכם לשים דגלי פלסטין אז לאוהדי בית"ר מותר לעשות מה הם רוצים".

חברי הכנסת החתומים על המכתב טוענים שדבריו של אייל ברקוביץ' הם הסתה לאלימות. "אלה הם בהחלט דברים חריפים שיש בהם לכאורה מעשה של הסתה", כתבו למנכ"ל הרשות שי באב"ד וליו"ר הרשות אילן אבישר. "אנו מבקשים כי הרשות השנייה תפעל בדחיפות ובהתאם לתפקידה על מנת לבדוק כיצד עולים דברים אלה עם החוק".

פניית חברי הכנסת מגיעה לאחר שטיבי כבר פנה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד ברקוביץ' בעקבות דבריו, לפיהם אין מניעה שאוהדים יקראו "מוות לערבים" במשחקים. טיבי השתלח באופן ישיר בברקוביץ' בשידור וקרא לו "גזען חצוף ונחות, זבל קטן שלא שווה את הנעל שלי". ברקוביץ' עצמו לא נשאר חייב והשיב לו: "אתה שונא ישראל, צריכים להגלות אנשים כמוך מפה". טיבי איים כי יגיש תביעה בקבות הדברים, על כך ענה לו ברקוביץ': "אתה יכול לקפוץ לי".

ברשות השנייה אישרו את קבלת הפנייה ומסרו כי היא נבדקת על ידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully