וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה את הצעת החוק להמשך שידור החדשות המקומיות

30.12.2013 / 19:28

ההצעה, במתכונת לפיה החברות yes ו-HOT יממנו את המערך מתקציביהן, תועבר לקריאה ראשונה בניגוד לעמדת מנכ"לי החברות. רון אילון: "הצעה שנולדה מתוך אזלת יד של הממשלה"

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה את ההצעה להמשך שידורי החדשות המקומיות במתכונת לפיה החברות yes ו-HOT יממנו את המערך מתקציביהן. סכום ההשקעה שלהן יקטן מהסכום שהושקע במערך עד כה והוא יעמוד על 5 מיליון שקלים לכל אחת מהחברות בשנה. יו"ר הוועדה אבישי ברוורמן אמר כי יפעל להשיג מימון של 5 מיליון שקלים נוספים מהאוצר, שמתנגד נכון לשעה זו לממן את המערך.

החדשות המקומיות יחלו לשדר במתכונת החדשה החל מהראשון באפריל 2014 ולמשך שנתיים, וזאת בהתאם לכללים שצריכה לקבוע המועצה לשידורי כבלים ולוויין - אשר נכון להיום תפקודה לוקה בחסר עקב אי מינוי קבע לתפקיד המנכ"ל.

מנכ"ל yes רון איילון, אמר בפתח הדיון כי מדובר בהצעה שנולדה מתוך "אזלת יד של הממשלה וחוסר יכולת לקבל החלטות". הוא הוסיף כי "הפתרון הקל הוא לחייב את yes ו-HOT לממן את החדשות המקומיות, ומדובר במס נוסף, שיכול שיגולגל על הציבור ויכול שלא". מנכ"ל HOT הרצל עוזר, שאמר בדיון הקודם כי אין בכוונתו לקלוט מי מעובדי "קודה" המפוטרים, הוסיף כי ההחלטה התקבלה כיוון שהם (עובדי המערך ד. ו.) דחו הצעת פשרה.

ח"כ דב חנין התייחס בפתח הדיון להצעה ואמר כי "הקופה הציבורית צריכה לדעת לממן את השידור הציבורי החשוב הזה". ח"כ מרב מיכאלי אמרה כי המס יגולגל על הציבור אם השידור ימומן מכספי החברות או מכספי הקופה הציבורית. יו"ר ועד עובדי החדשות המקומיות, חיים הר זהב, אמר כי גם בתקציב של 10 מיליון שקל ניתן לעשות חדשות מקומיות טובות, הוסיף כי העובדים הקימו חברה שתוכל לעשות זאת.
ח"כ אריאל אטיאס אמר כי "שר האוצר יאיר לפיד, שהגיע מהטלוויזיה, סוגר שידורי טלוויזיה ומפטר עובדים". כעת תמשיך ההצעה להכנה לקריאה שנייה ושלישית בהן יושגו לפעילות החדשות המקומיות 5 מיליון שקלים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully