וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש קיבל את עמדת קשת: תחקיר שמעון קופר ישודר כרגיל

2.1.2014 / 16:19

אתמול הגיש קופר, הנאשם ברצח שתי נשותיו, לבית המשפט המחוזי בלוד בקשה לצו מניעה נגד התכנית. בקשתו נדחתה היום והתכנית תשודר כמתוכנן

מערכת התכנית "עובדה" יצאה שוב כשידה על העליונה מול ניסיונותיו של שמעון קופר למנוע שידור תכנית אודותיו. אתמול (רביעי) הגיש קופר לבית המשפט המחוזי בלוד בבקשה לצו מניעה נגד התכנית, ובקשתו נדחתה היום והתכנית תשודר כמתוכנן. את מערכת התכנית ייצג עו"ד גיורא ארדינסט.

למה תקדים מסוכן של מניעת שידור מתרחש דווקא עכשיו. פרשנות

זו כאמור הפעם השנייה שקופר מבקש לעצור את שידור התכנית. לפני חצי שנה, בעונה הקודמת של התכנית, עמדה "עובדה" לשדר תכנית מיוחדת על הפרשה שמשלבת חומרים מהתחקיר הקודם וכן עדויות נוספות, אולם ערב השידור עתר קופר לבית המשפט המחוזי, שהוציא צו מניעה נגד התכנית. השידור נגנז ברגע האחרון, אך לאחר שמערכת התכנית ערערה על ההחלטה בפני בית המשפט העליון הוא התיר את השידור. מטעמו של קופר טענו כי מערכת התכנית מביאה לשיבוש הליכי משפט ועבירה על עקרון הסוב-יודיצה.

"משדר עיתונאי בעל עניין ציבורי מובהק"

פרשת "האלמן הכפול" נחשפה לראשונה לפני כשלוש שנים וחצי: כתב התכנית עמרי אסנהיים חשף אז את נסיבות מותן הדומה של שתיים מנשותיו של שמעון קופר, אורית דורון ז"ל וג'ני מור-חיים ז"ל. תיק החקירה המשטרתי בעניין זה היה סגור עד אז מחוסר אשמה. לאחר שידור הכתבה, הגיש קופר תביעת ענק נגד התכנית בסך חמישה מיליון שקלים. באוקטובר 2010, חודשים ספורים אחרי שעלה על דוכן העדים במשפט זה, החליטה המשטרה לעצור את קופר, ולאחר מכן הגישה נגדו הפרקליטות כתב אישום בגין רצח כפול. בעקבות כך משך קופר את תביעת הדיבה שהגיש.

מהתכנית "עובדה" נמסר, בטרם ניתנה החלטת בית המשפט, כי "שוב ושוב מנסה קופר באמצעים משפטיים לסכל ולנגח משדר עיתונאי בעל עניין ציבורי מובהק. צר לנו שפרקליטיו של קופר ניצלו לרעה את זכות התגובה שהוקנתה להם על מנת לסכל פרסום אשר מתבצע דווקא על ידי כלי תקשורת אשר העמיד להם זכות זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully