וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לתל"י: הממונה ממליץ שלא לאפשר לה לנהל מו"מ משותף בשם היוצרים

7.1.2014 / 16:12

הממונה על ההגבלים העסקיים ממליץ בחוות דעת שהגיש שלא לאפשר לחברת התמלוגים לנהל מו"מ משותף בשם היוצרים מול גופי השידור. "הגבלת פעילותה לא תביא לפגיעה ביצירה"

מכה לתל"י: הממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה מפרסם היום (שלישי) את עמדתו בנוגע לחברת התמלוגים תל"י, ולפיה הוא סבור שאין לאשר לה לנהל מו"מ משותף בשם כל היוצרים עם גופי השידור בישראל.

הממונה מכיר בחשיבות קיומו של הארגון, אולם דוחה בחוות הדעת שלו את הטענה של תל"י לפיה הגבלת פעילותה תביא לפגיעה ביצירה הישראלית. "ישנן בדין הישראלי הוראות המטילות על גופי השידור חובה לממן ולשדר הפקות מקור ישראליות, המבטיחות את המשך הביקוש להפקות מקומיות", כותב הממונה גילה.

ארגוני היוצרים הפגינו ברמת החייל: ”יש חזיר בממיר”

עמדתו של גילה הוגשה לבית הדין להגבלים עסקיים לקראת דיון בנושא שצפוי להיערך החודש. בארגון אמרו כי הם מביעים אכזבה רבה וחשש כבד מהמלצת הממונה על ההגבלים. אבי שמש, מנכ"ל תל"י אמר כי זהו יום עצוב מאד לציבור התסריטאים והבמאים: "הממונה שולח כל תסריטאי וכל במאי לנהל מו"מ על התמלוגים שלו מול גופי השידור כדוגמת קשת, רשת ו HOT, yes פרטנר או פלאפון", מסר. "ברור לו שהתסריטאי והבמאי יצאו משם באפס תמלוגים, זה מה שהיה לפני שתלי הייתה קיימת".

"רשת וקשת כותבות במפורש בהתנגדויותיהן כי הן לא רוצות לשלם תמלוגים על שידורים ראשונים של היצירות, צר לי על שהממונה בהמלצתו מציע בעצם לתת לתאגידים אלה הרשאה להתחיל עשוק את התסריטאים והבמאים מזכויותיהם". בארגון מקווים כי הכנסת תסדיר את הנושא בהצעת החוק שהוגשה לפני כשבוע ביזמת ח"כ עמרם מצנע, מירב מיכאלי וגילה גמליאל.

דובר הרשות להגבלים עסקיים, מארק שון, סרב להגיב לטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully