וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רני מקבל חיבוקי

8.1.2014 / 11:24

רני רהב לא לבד: יועץ התקשורת והאסטרטגיה רונן צור, מהבכירים בענף, פנה אמש ליו"ר איגוד יחסי הציבור וגינה את שתיקתו: "עיתונאים משתמשים בעיתון ככלי חיסול חשבונות אישי"

פרשת האיומים של רני רהב על כתבת "דה מרקר" שרון שפורר והביקורת הצולבת שסופג רהב בעקבותיה פותחות משבר לא רק בין יחצ"נים לעיתונאים, אלא גם בתוך עולם היח"צ עצמו: יועץ התקשורת והאסטרטגיה רונן צור, מהבכירים בענף, פנה אמש (שלישי) ליו"ר איגוד יחסי הציבור איציק כגן וגינה את "שתיקת האיגוד, היעלמותו והתעלמותו" מהפרשה. "אין לנו אלא להתקנא בארגון העיתונאים שהתייצבה מייד לצד העיתונאית וגיבתה אותה", כתב צור.

צור יוצא, כצפוי, בגנותה של שפורר ולהגנה מוחלטת של רהב אשר אמר הוקלט מאיים על לעיתונאית שאם לא תמחוק ביקורת עליו מעמוד הפייסבוק שלה, הוא ישתמש בכוחו הציבורי על מנת לגרום לה נזק. "בהזדמנות הראשונה את תחטפי ממני טיל רעל בטלוויזיה, שאת לא תצאי מהבית", אמר רהב לשפורר. צור מגנה את העובדה שהדברים הוקלטו ופורסמו. "כלל ידוע במערכת היחסים שבין היועצים לבין העיתונאים הוא ששיחות בין הצדדים אינן מוקלטות, אינן מצולמות, אינן מתועדות ואינן משמשות לניגוח הדדי", כתב.

"עמיתיי חוששים (ובצדק) מנקמה של כלי התקשורת"

"לא פלא שרוב מוחלט של עמיתיי למקצוע אינם פוצים פה. רובם חוששים (ובצדק) מנקמה של כלי התקשורת, ושל עיתונאים ספציפיים אשר הפכו את המנדט הציבורי שמכוחו פועל העיתון לכלי חיסול חשבונות אישי כנגד מי שאינו מבטא את עמדתם, או שרחמנא ליצלן, מעז לבקר אותם או את מקורביהם".

הוא הוסיף כי "חולשת מועצת העיתונות ובתי המשפט באה לביטוי בכך שחלק מעמיתינו הפך את עטו לסכינו, ואת לשונו לחרב חדה הננעצת במי שאינו מתיישר לפי האג'נדה שקבע העיתון".

איציק כגן מסר בתגובה לפנייה: "אני פונה לעמיתיי במועצת העיתונות ובאגודת העיתונאים להסדיר מחדש את כללי הפעולה בענף, למסד את המקצוע ולקבוע במשותף מנגנון חוקי לבירור מחלוקות בין השותפים למקצוע אשר יחייב את כל הצדדים לפעול על פיו, בדומה למנגנון הקיים בלשכת עורכי הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully