וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרה נגד ערוץ 10: ”שלח עיתונאים לעבור פגיעה מינית לעיניי המצלמה”

8.1.2014 / 12:50

תחקירני "כלבוטק" התחזו למטופלים וחוו הטרדה מינית על ידי אדם שהציג עצמו כרופא מומחה ואורטופד, והאיגוד לסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית הגיש תלונה לרשות השנייה

תחקיר של "כלבוטק" במסגרתו נשלחו תחקירני התכנית לעבור טיפול רפואי במסגרתו הוטרדו מינית עלול לעלות לערוץ 10 בקנס כספי: הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד הערוץ, זאת בעקבות תלונה של איגוד הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

בתכנית תועדו תחקירני "כלבוטק" עוברים תקיפה והטרדה מינית מפורשת על ידי איליה מלינקוב, אדם שהציג עצמו כרופא מומחה ואורטופד. בעקבות השידור עצרה המשטרה את האיש בחשד כי תקף מינית את השניים. לאחר השידור פנה איגוד מרכזי הסיוע לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה דוד רגב, נציב תלונות הציבור ודרש לנקוט הליכים נגד עורכי התכנית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השלכות נפשיות בטווח הרחוק". מתוך התחקיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ 10: "התחקירנים עשו זאת ברצון מלא ומתוך תחושת שליחות"

"מצער לראות שעל מנת לחשוף תופעה כה חמורה ומזעזעת של פגיעה מינית על ידי רופא מתחזה בחרו חברי מערכת כלבוטק "להקריב" ביודעין את אחד מהתחקירנים ושלחו אותו לעבור פגיעה מינית על בשרו לעיני המצלמה", כתבה מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע אורית סוליציאנו.

"גם אם התחקירן הביע הסכמתו לביצוע המשימה, אין זה ראוי מלכתחילה להעמיד אותו במצב מעין זה. אנו יודעות כמה להוטים עיתונאים ותחקירנים לרצות את עורכיהם וספק רב אם התחקירן באמת היה מוכן ומעוניין לבצע את המשימה הקשה ולעבור פגיעה מינית והשפלה לעיני כל. בנוסף אין לדעת אם התחקירן ישלם מחיר נפשי על השתתפותו ב'מבצע' זה וכי ל'חוויה' שעבר עשויות להיות השלכות נפשיות בטווח הרחוק".

דוד רגב, נציב תלונות הציבור ברשות השנייה מסר היום: "אני סבור כי התחקיר היה בעל חשיבות חברתית וציבורית רבה והוא מצטרף לשלל תחקירים שערכה התכנית ואשר הביאו לחשיפת מחדלים חמורים, בהם מחדלים בריאותיים, צרכניים, כלכליים, מעשי רמאות ועוד. חשיפתם של אלה ראויה לציון. עם זאת, אני סבור כי בצל התחקיר החשוב היה מקום למתן את הצילומים שהציגו את ההטרדות המיניות ולעשות הכול בכדי למנוע פגיעה מינית בתחקירני התכנית".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "כוונת התוכנית היא למנוע הטרדות מיניות של מטופלים בעתיד. הדרך שבה נעשה התחקיר היא הדרך היחידה שבה היה ניתן לחשוף את המעשים. התחקירנים עשו זאת ברצון מלא ומתוך תחושת שליחות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully