וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס על קמפיין השמנים: "פוגעני, מבזה ומשפיל"

9.1.2014 / 13:24

יו”ר הוועדה לזכויות הילד מצטרפת אף היא למהומה הציבורית ויוצאת נגד מסע הפרסום נגד השמנת ילדים. בתוך כך, החברה שעומדת מאחוריו הודיעה שתשנה את הפוסטרים: "מטרתו הושגה"

מסע הפרסום מעורר התגובות נגד השמנת ילדים מגיע לכנסת: יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו) פנתה ליוזם הקמפיין, פיליפ רו, מנכ"ל JCDecaux ישראל, בדרישה להורדתו.

"בשנים האחרונות הולכת ומתעצמת האפליה כנגד שמנים, בין היתר בשל חשיפה מרובה לתקשורת, ובתוכה למדיה החדשה שלה כוח רב בעיצוב התודעתי ובעיצוב התפיסות הרווחות", כתבה לרו ח"כ לוי-אבקסיס. "ילדים ובני-נוער חשופים לתקשורת חד-צדדית המייצרת מגוון מסרים המשרים אווירה של דה-לגיטימציה לשונות, ובתוך כך לשונות במשקל. הילדים חשופים באופן תדיר לתכנים המעדיפים משקל רזה ועל כן אף ילד לא ירצה להיות מזוהה עם עודף משקל".

"השפלת הילד השמן, ביושו וביזויו"

לוי-אבקסיס מדגישה כי "אכן, להשמנת יתר סכנות בריאותיות ועם הפן הבריאותי יש להתמודד, אך לא פחות מסוכן הוא הפן החברתי-תפיסתי. ילדים הסובלים מעודף משקל ומהשמנת יתר נאלצים להתמודד עם תחושות קשות. הסטיגמות הרווחות אודותם, מלוות את אותם ילדים החשים כי אינם ראויים. בתחושה זו הם גדלים ויוצאים לעולם וכך גם תופסת אותם החברה המתנהגת בהתאם. הילדים הם האוכלוסייה הפגיעה והרגישה ביותר. הם נפגעים מבית ומחוץ, והרצון לשנותם כך שיהלמו לאידיאל כזה או אחר, משבש את הליך גדילתם ופוגע באופן בלתי הפיך בהערכתם העצמית בפרט ובעיצוב זהותם בכלל".

לדבריה, "הקמפיין בהובלת חברתך הינו פוגעני, שעיקרו השפלת הילד השמן, ביושו וביזויו ומיותר לציין כי קמפיין מעין זה מסוכן ברמה החברתית לצדק, למוסר וקל וחומר להגנה על שלום הילדים. התוצאות הבטוחות של קמפיין זה הינו דור נוסף של ילדים אשמים המתקשים לקבל את עצמם, דור של ילדים פגועים ומוקנטים ולבטח לא ילדים בריאים יותר. הקמפיין חוצה גבולות אדומים ומפקיר את אוכלוסיית הילדים חשופה, חלשה וחסרת הגנה שאנו כחברה מחויבים לספק".

"מעניקים חופש מוחלט למשרדי הפרסום לבטא את עצמם"

בוך כך, בעקבות פניות הציבור והדיון שנוצר סביב קמפיין השמנת יתר בקרב ילדים, חברת JCDecaux אשר עומדת מאחוריו הודיעה היום כי היא עתידה במהלך הלילה להחליף את הפוסטרים הקיימים שעלו בתחילת השבוע, לפוסטרים חדשים שיישאו את הכיתוב: "עכשיו כשהפוסטרים ירדו, זה נשאר רק בידיים שלך".

בחברה הדגישו הערב כי הם "קשובים לרחשי הציבור ומטרת הקמפיין שהייתה העלאת מודעות בנושא השמנת יתר, הושגה ועל כך אנו שמחים". בחברה הוסיפו כי "אנו מעניקים חופש מוחלט למשרדי הפרסום לבטא את עצמם, לא קיימנו כל בחירה מבין העבודות שנשלחו. בדף הפייסבוק שלנו נתנו ההזדמנות לציבור הרחב להביע את דעתו ורעיונותיו בנושא, בהתחשב בכמות הגדולה של הפוסטרים שהתקבלו, נאלצנו לבחור שלושה מהם. כפי ששמנו דגש בפני משרדי הפרסום והגולשים בעמוד הבעיה של השמנת יתר משפיעה על 1 מכל 4 ילדים בישראל" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully