פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      "מקור ראשון" יפצה את אגודת הלהט"ב לאחר שסרב לפרסם מודעה מטעמה

      בעיתון סרבו לפרסם מודעה מטעם אגודת הלהט”ב בנימוק של חשש מפגיעה ברגשות קוראי העיתון. בית המשפט המחוזי קבע כי מדובר בעבירה על חוק איסור הפליה, וקנס את העיתון

      נצחון לאגודת הלהט"ב (הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים) במאבקה המשפטי נגד העיתון מקור ראשון: בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק כי העיתון הפר את חוק איסור הפליה אסורה כאשר סרב לפרסם הודעה מטעם האגודה שנועדה להעניק סיוע לחברי הקהילה במגזר הדתי.

      בית המשפט קיבל את ערעור האגודה על פסק דין דינו של בית משפט השלום בתל אביב שדחה את התביעה, שהוגשה אחרי הרצח בברנוער, וקבע כי העיתון יפצה את האגודה בסכום של 50 אלף שקלים ובהוצאות משפט בסכום של 10 אלף שקלים.

      לטענת האגודה בעקבות הרצח בבר נוער ואירועים נוספים, ביקשה האגודה לפרסם בעיתון "מודעה צנועה בדבר קו הקשב שהיא מפעילה 'יש עם מי לדבר'". לדבריהם, העיתון הסכים בתחילה לפרסם את המודעה אך החליט לסגת מכך ברגע האחרון ובתשובה ששלח עורך הדין של העיתון לאגודה נטען כי הסיבה לאי פרסום המודעה הוא החשש לפגיעה ברגשות קוראי העיתון, שכן מדובר ב"עיתון בעל ציביון ייחודי המיועד לקהל קוראים ספציפי בעיקרו".

      יש עם מי לדבר (יח"צ)
      "מדובר במודעה צנועה לחלוטין שכל מטרתה היא העלאת המודעות לקיומה של אפשרות קבלת מידע ועזרה למי שמרגיש שהוא זקוק לה". (סריקה)

      באגודת הלהט"ב תבעו את העיתון בגין הפליה אסורה, הפסידו, הגישו ערעור וכעת הוא התקבל. "בית משפט קמא קישר את המודעה עם 'משכב זכר' ללא כל בסיס שהוא", כתבה בהחלטתה השופטת רות לבהר שרון. "לדידי מדובר במודעה צנועה לחלוטין שאין בינה לבין משכב זכר מאומה, שכל מטרתה היא העלאת המודעות לקיומה של אפשרות קבלת מידע ועזרה למי שמרגיש שהוא זקוק לה ואין ללמד מהמודעה כי מדובר בעידוד פעילות כזו או אחרת".

      "מדובר במודעה סולידית, שכל ה"פרובוקטיביות" שבה היא למעשה העובדה שהיא מפורסמת מטעם האגודה. תוכן האמור במודעה אין בו כדי לפגוע ברגשות הציבור, בוודאי שלא פגיעה קיצונית וחמורה, ואם הפגיעה נובעת מעצם ההכרה בקיומם של בעלי נטיות מיניות שונות או מכך שהייעוץ ניתן על ידי גורמים שאינם פועלים בהתאם להלכה, הרי שאין בכך לטעמי להצדיק את אי הפרסום", כך בהחלטת בית המשפט.

      עם הגשת התביעה אמרו באגודה כי סכום הפיצוי יופנה לפעילות קו הסיוע של הקהילה, וחלקו יושקע באופן ישיר בפרסום מודעות נוספות לסיוע עבור קוראי "מקור ראשון" הלהט"בים.