וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הצעה לאיחוד גל"צ והחינוכית תעלה על שולחן ועדת לנדס

16.1.2014 / 12:03

לקראת כינוסה הראשון של ועדת המשנה לוועדת לנדס, אשר תדון בעתיד הטלוויזיה החינוכית, לוואלה! ברנז’ה הגיע אחת מהמתווים שיעלו על שולחנה: איחוד של גלי צה”ל והחינוכית

ועדת המשנה של ועדת לנדס לבחינת השידור הציבורי, זו שעל הקמתה הכריז אתמול שר התקשורת גלעד ארדן, תבחן הצעה לאיחוד של גלי צה"ל והטלוויזיה החינוכית - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. היום אחר הצהריים תתכנס ועדת המשנה לישיבתה הראשונה.

מדובר ברעיון שגובש לראשונה לפני כ-15 שנים בהוראה של שר החינוך דאז יוסי שריד. ההצעה נבחנה לעומק ואושרה על ידי הגורמים המעורבים, אולם לא יצאה לפועל בשל חילופים בצמרת המשרד. שריד, יחד עם הרמטכ"ל שאול מופז, הטילו על מי שנכנס אז לתפקיד מפקד גל"צ אבי בניהו לבצע עבודת מטה שתבחן חלופות לגלי צה"ל. לאחר שלושה חודשי עבודת מטה הגיש אז בניהו את המלצתו לשרים.

בנייר עמדה שהגיש אז בניהו נבדקו התשתיות והמערכים הטכניים של גופי השידור ומערכות החדשות וההפקה שלהן. ההצעה תמכה באיחוד מלא של הגופים שיפעלו תחת מועצה ציבורית וסמנכ"ל רדיו וסמנכ"ל טלוויזיה, להעביר אותם למבנה אחד ולאחד תכנים תוך שילוב כח אדם ותיק וצעיר. אחד היתרונות שעלו הוא היותה של החינוכית גוף שאינו סטטוטורי - מה שלא הצריך שינויי חקיקה.

"מענה מלא לרשות השידור - בלי הבחישה הפוליטית"

גורם המעורה בפעילות הוועדה אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "חיבור שכזה יאפשר ליצור גוף תקשורת ציבורי שיתן מענה מלא למטרות רשות השידור. מחלקת החדשות החזקה של גלי צה"ל ומחלקת התכניות של החינוכית יוכלו להנות משילוב של שתי הפלטפורמות - הרדיו של גלי צה"ל והטלוויזיה ואינטרנט של החינוכית - רק בלי הבחישה הפוליטית".

גורם אחר, המתנגד להצעה, אמר כי צפויה להיות לא התנגדות קשה. "יש בעיה בטלויזיה החינוכית שלא קיימת בגלי צה"ל, וחיבור בינהם זה לערבב מין בשאינו מינו. גלי צה"ל עובדת בצורה מעולה וערעור שלה באמצעות שינויים ארגוניים רק יפגע בה".

בועדת המשנה לוועדת לנדס חברים מפקד גל"צ לשעבר משה שלונסקי, מנכ"ל הרשות השנייה לשעבר שמוליק שם-טוב ואשת המינהל הפדגוגי מירי נבון. השלושה נבחרו על ידי שר החינוך שי פירון. שלושה חברים נוספים הם היו"ר רם לנדס, יוני רגב ועו"ד דנה נויפלד. הוועדה צפויה להגיש מסקנות בעוד חודש וחצי ופיגשה הראשונה, כאמור, תיערך היום אחר הצהרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully