וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרז סכסוך עבודה בגלובס: שביתה בדרך?

16.1.2014 / 15:15

כפי שפורסם בוואלה! ברנז’ה, חוסר הסכמות בין ועד העובדים בגלובס לבין הנהלת העיתון לקראת גל הפיטורים הביאה להכרזה על סכסוך עבודה. ”כל דרישותינו במו”מ נדחו על הסף”

ארגון העיתונאים מודיע היום (חמישי) כי קיבל את בקשת ועד עיתונאי גלובס והכריז היום על סכסוך עבודה בעיתון. זאת לאחר שההנהלה הודיעה על כוונתה לפטר כ-15 עובדים, מתוכם 9 עובדי מערכת, ודחתה באופן גורף את כל דרישות הוועד - מה שהוביל את ההידברות למבוי סתום.

מנכ"ל גלובס על ההתארגנות באתר: "מציע לעופר עיני ללכת לבית משפט"

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בימים אלה מנהלים נציגי ועד עובדי גלובס עם ההנהלה משא ומתן באשר לגל הפיטורים הצפוי ובאשר לחתימה על הסכם קיבוצי בעיתון, וזו עלה על שרטון. גורמים בוועד האשימו את מנכ"ל העיתון איתן מדמון בכך שהוא מסכל את חתימת החוזה. הוא, מצידו, מכחיש. "אין לי שום בעיה לחתום על הסכם, אין לי בעיה לגבות דמי חבר וטיפול ממי שהביע את הסכמתו לכך. הבעיה העיקרית הינה שלכם עם ההסתדרות", ענה לאנשי הוועד.

בתחילת השבוע הוציא הוועד מכתב לעובדים, בו נמסר כי התעקשותה של ההנהלה לפטר אנשי מערכת "בצד דחייה מפורשת של כל דרישותינו, לא מותירה לנו ברירה אלא להחריף את המאבק". עוד נכתב כי "בשנים האחרונות כולנו סופגים קיצוץ אחרי קיצוץ. מלבד השכר שקוצץ כבר מספר פעמים, אנחנו נאלצים להתמודד פעם אחר פעם עם פיטורים של חברינו, חלקם אחרי שנים ארוכות בגלובס, כאשר כל גל פיטורים כזה מגביר את העומס על העובדים הנותרים".

המשמעות האופרטיבית של ההכרזה על סכסוך עבודה היא שבעוד 14 ימים מהיום יוכלו עובדי גלובס להשבית את העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully